söndag 10 november 2013

Drömmar

Tänkte jag skulle lägga in mitt bästa recept på vaniljdrömmar. De blir precis som de man köper på bageriet. De smälter som bara den i munnen plus att de blir så där perfekt spröda.


Ingredienser:

100 gr smör
2 dl socker
3 tsk vaniljsocker
1 dl matolja
2 tsk hjorthorssalt
4 dl vetemjöl

Gör så här:
Låt smöret bli rumsvarmt. Tillsätt strösocker och vaniljsocker och vispa med elvisp. Det ska bli en jämn och fluffig smet.  Tillsätt olja och hjorthonssalt. Vispa med elvisp. Tillsätt till sist mjölet. Kör till en smulig konsistens.
Forma degen till bollar och lägg på en klädd bakplåt.
150 grader i ca 20 minuter.