Allt ni läser i detta inlägget, tänk på att alla kan uppfatta en text olika, ta till sig det på olika sätt.
Som sagt idag föll domen, jag har vart redigt nervös över hur detta skulle sluta, dels med tanke på representantens ord förra gången. Men nu iaf så har dem haft konferens om mig, min diagnos, min behandling med mera.
Resultatet lyder:
Jag är diagnostiserad med ätstörning UNS (Utan närmare specifikation) med anorektiska inslag. Jag hatar mig själv, jag försummar mig själv, jag utsätter min kropp för tyranni. Jag bestraffar den genom svält, att äta minimalt, d,v,s två knäckebröd om dagen ibland blir det bara ett knäckebröd. Jag har haft ätstörnig under många års tid, hon tyckte det var synd att det inte uppdagades innan min gastric bypass i och med att det har förvärrat det hela. Jag lever i tron om att jag är misslyckad, allt jag gör är misslyckat. Och det beror i stort sett till 90 procent av hur det såg ut innan operationen. På det sättet så straffar jag min kropp nu och kontrollerar genom tyranni allt som kommer in genom munnen. Depression, oro och ångest. Allt är mat och vikt relaterat ska tilläggas.
Behandling:
Jag tackade ja till behandling. Det som de använder sig av på ätstörningsenheten är dagvård, att man spenderar dagarna där, äter och så vidare. Men jag passade inte in där nu sa hon. Jag har en grav ätstörning, så därför platsar jag inte där. Istället kommerj ga få en ssk kontakt på enheten, som ska fungera som en kontaktperson, ett stöd och så skulle jag kunna få måltidsstöd. Jag ska träffa ssk Elna inom jätte kort. Min representant har satt en deadline, för min skull, jag ska träffa ssk 10 gånger, om det fortfarande inte lett någonstans, att jag fortfarande står och trampar vatten, så vidtas andra åtgärder och i nuläget är sjukhusvård det enda.
Målsättning: Sluta ljuga om mina matvanor vissa dagar. Involvera de närmsta, gå igenom för dem vad det är jag tampas med varje dag, ge dem en inblick i att detta pågått i flera flera årstid, min oro och ångest angående vikt och min kroppssyn.
'Frågor på det??
torsdag 13 december 2012
fredag 7 december 2012
Massa to-do!! :D
Fredag...min tredje lediga dag..klagar inte. Är gräsänka hela dagen och halva natten då sambon är på julbord ikväll. Jag har fått gjort lite grann, men mer väntas. Har gjort mig en to-do-list...som jag sakteligen ska beta av så smått, har redan lyckats beta av några grejer.
1.Leverera kakor.
2. Fyllt på kyl, frys och skafferi.
3. Gjort en ny tårtbotten samt fyllningar.
4. Gjort min magiska marinad och lagt fläskfilén för en badstund.
att göra
5. Tillaga köttet
6. Städa, tvätta och sånt tråkigt som måste göras
7. Göra färdigt tårtorna
Har säkert glömt något, har fortsatt min träning med Målle och ska fortsätta i eftermiddag under promenaden oxå. Vi måste bli lite strängare mot honom, då han börjat komma in i "trotsåldern"..så ett fast järngrepp hädanefter :P
Kommer no att stendäcka i soffan ikväll. Tur att jag är gräsänka då..men planen är att ha chickflickmaraton...
Ser fram emot en kväll på Liseberg och julmarknaden imorgon med underbara systrar, respektive och vänner. Ska bli så mysigt. Det är helt obeskrivligt magiskt att gå på julmarknaden och ett plus i kanten är ju oxå att det är snö. Det gör det mer underbart, om det går.
Tack till min snälla kollega som gick med på att byta pass under helgen med mig så jag kunde få möjlighet att fira min födelsedag på Liseberg. STORT TACK!! <3
ha en underbar helg, andra advent!!
1.Leverera kakor.
2. Fyllt på kyl, frys och skafferi.
3. Gjort en ny tårtbotten samt fyllningar.
4. Gjort min magiska marinad och lagt fläskfilén för en badstund.
att göra
5. Tillaga köttet
6. Städa, tvätta och sånt tråkigt som måste göras
7. Göra färdigt tårtorna
Har säkert glömt något, har fortsatt min träning med Målle och ska fortsätta i eftermiddag under promenaden oxå. Vi måste bli lite strängare mot honom, då han börjat komma in i "trotsåldern"..så ett fast järngrepp hädanefter :P
Kommer no att stendäcka i soffan ikväll. Tur att jag är gräsänka då..men planen är att ha chickflickmaraton...
Ser fram emot en kväll på Liseberg och julmarknaden imorgon med underbara systrar, respektive och vänner. Ska bli så mysigt. Det är helt obeskrivligt magiskt att gå på julmarknaden och ett plus i kanten är ju oxå att det är snö. Det gör det mer underbart, om det går.
Tack till min snälla kollega som gick med på att byta pass under helgen med mig så jag kunde få möjlighet att fira min födelsedag på Liseberg. STORT TACK!! <3
ha en underbar helg, andra advent!!
måndag 3 december 2012
Hej mitt vinterland!
Du är såå efterlängtad att du inte kan ana! Igår skrek jag efter snö, eller tja nästan iaf, inte boksravligt och inte heller verbalt :P men ändå, nästan. Till min förtjusning så vaknade jag imorse till ett vitt landskap och snö som singlade ner från himlen. Det är så lite som gör för att man ska må bra....ända in i själen. Hoppas snön ligger kvar hela veckan för då kommer besöket på julmarknaden att bli alldeles jätte magiskt och fantastiskt.Ni måste ju hålla med mig om att efter en grå och trist och framförallt regning höst så är det en stor lättnad när den första snön faller, allt är vitt och ljust. Så vackert. Man får palta på sig massor av kläder så man rullar fram som ett michelin däck..Som idag, det har vart 10 minus, jag har haft mina snöskor, tights och ett par termobyxor, en fleece tröja och en dunjacka och jag vart varmare idag än i höst. SÅååå häärligt att jag nästan vill hjula :P
Här är en bild jag tog från vår förmiddags promenad. Jag visste inte hur Mållebus skulle reagera på snön i och med att han aldrig sett snö innan, men han fullkomligt älskade det och jag vet inte hur många gånger jag höll på att ramla ihop i en hög för att jag skrattade så mycket. Ja, jag skrattade åt honom, för att han är så klantig och klumpig men så otroligt charmig på samma gång, han sprang så snön bara yrde och helt plötsligt så druttade han omkull i snön, ja synen var obetalbar.
Har även gjort tre väggar till vårt pepparkaksborg, får se om det går att sätta ihop då jag inte använt mig utav någon mall utan skurit på frihand, fick även gjort en till sars med pepparkaksdeg, så skulle det inte gå så har jag ju deg för 300 pepparkakor så jag kan ju göra nya väggar menar jag.
Haft en mysig kväll på jobbet, men nu är jag helt slut. Försökt trötta ut vår stackars vovve som fått vara ensam större delen av kvällen då det körde ihop sig för Morgan, tycker så synd om honom, gick upp halv fem för att lasta asfalt i tagene klockan 06, när jag pratade med honom vid halv tolv snåret, då plogade han snö..och nu klockan 23 plogar han fortfarande och kommer få vara ute hela natten. SÅ jag hoppas innerligt att de som kör till jobbet imorgon är riktigt jävla nöjda och tacksamma. För att dem kan få komma ut på plogade vägar eller tex ha sina sambos hemma. huh...
Nä nu ska jag och bus nana. Klock-j'veln ringer ju 05.....
Najtinajt! <3
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

