måndag 3 december 2012

Hej mitt vinterland!

Du är såå efterlängtad att du inte kan ana! Igår skrek jag efter snö, eller tja nästan iaf, inte boksravligt och inte heller verbalt :P men ändå, nästan. Till min förtjusning så vaknade jag imorse till ett vitt landskap och snö som singlade ner från himlen. Det är så lite som gör för att man ska må bra....ända in i själen. Hoppas snön ligger kvar hela veckan för då kommer besöket på julmarknaden att bli alldeles jätte magiskt och fantastiskt.Ni måste ju hålla med mig om att efter en grå och trist och framförallt regning höst så är det en stor lättnad när den första snön faller, allt är vitt och ljust. Så vackert. Man får palta på sig massor av kläder så man rullar fram som ett michelin däck..Som idag, det har vart 10 minus, jag har haft mina snöskor, tights och ett par termobyxor, en fleece tröja och en dunjacka och jag vart varmare idag än i höst. SÅååå häärligt att jag nästan vill hjula :P


Här är en bild jag tog från vår förmiddags promenad. Jag visste inte hur Mållebus skulle reagera på snön i och med att han aldrig sett snö innan, men han fullkomligt älskade det och jag vet inte hur många gånger jag höll på att ramla ihop i en hög för att jag skrattade så mycket. Ja, jag skrattade åt honom, för att han är så klantig och klumpig men så otroligt charmig på samma gång, han sprang så snön bara yrde och helt plötsligt så druttade han omkull i snön, ja synen var obetalbar.

Har även gjort tre väggar till vårt pepparkaksborg, får se om det går att sätta ihop då jag inte använt mig utav någon mall utan skurit på frihand, fick även gjort en till sars med pepparkaksdeg, så skulle det inte gå så har jag ju deg för 300 pepparkakor så jag kan ju göra nya väggar menar jag.

Haft en mysig kväll på jobbet, men nu är jag helt slut. Försökt trötta ut vår stackars vovve som fått vara ensam större delen av kvällen då det körde ihop sig för Morgan, tycker så synd om honom, gick upp halv fem för att lasta asfalt i tagene klockan 06, när jag pratade med honom vid halv tolv snåret, då plogade han snö..och nu klockan 23 plogar han fortfarande och kommer få vara ute hela natten. SÅ jag hoppas innerligt att de som kör till jobbet imorgon är riktigt jävla nöjda och tacksamma. För att dem kan få komma ut på plogade vägar eller tex ha sina sambos hemma. huh...

Nä nu ska jag och bus nana. Klock-j'veln ringer ju 05.....

Najtinajt! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar