söndag 10 november 2013

Drömmar

Tänkte jag skulle lägga in mitt bästa recept på vaniljdrömmar. De blir precis som de man köper på bageriet. De smälter som bara den i munnen plus att de blir så där perfekt spröda.


Ingredienser:

100 gr smör
2 dl socker
3 tsk vaniljsocker
1 dl matolja
2 tsk hjorthorssalt
4 dl vetemjöl

Gör så här:
Låt smöret bli rumsvarmt. Tillsätt strösocker och vaniljsocker och vispa med elvisp. Det ska bli en jämn och fluffig smet.  Tillsätt olja och hjorthonssalt. Vispa med elvisp. Tillsätt till sist mjölet. Kör till en smulig konsistens.
Forma degen till bollar och lägg på en klädd bakplåt.
150 grader i ca 20 minuter.

onsdag 12 juni 2013

Livet börjar igen!

Har ju princip legat död det senaste året. Mycket som har hänt bara de sista veckorna. Har inte bloggat på ett bra tag. Funderar på om man skulle lämna den här bloggen och göra en ny, för denna påminner så mycket om det gångna året och jag känner att jag vill inte blicka bakåt utan framåt. Har inte bestämt mig ännu!

onsdag 8 maj 2013

Dagens bild


Behövs inga ord för att förklara bilden. 

Det är frustrerande när man ska försöka förklara hur det känns inuti, och ingen förstår. Det är då irritationen stiger, utan mitt medgivande. Kommer det någonsin att finnas någon som riktigt förstår om de inte gått igenom samma sak? När man väl ska försöka förklara, vilket man vill, så låter det bättre när man upprepar det i huvudet än när det stapplandes kommer ut som ordförsök. Jag vet liksom inte hur jag ska försöka förklara för att andra ska förstå. 

Jag får tänka ut en bra ide. Kanske skulle börja måla :P

söndag 14 april 2013

Dagens bild

Här kommer dagens bild. Den säger allt. Inga andra ord behövs....just nu


Dagens kloka ord

Inget kommer att glädja den som inte gläds över det lilla

söndag....win or loose..do or die...

Den här veckan har det vart mycket mage-baj snack..Tro mig jag är lika trött på det som ni. Det har tagit hårdare på mig en vad jag någonsin trodde. Så maten de två senaste veckorna kan man väl säga har blivit otroligt lidande, vilket resulterat i lika värdelösa mat intag som innan jag åkte in på sjukan. Med påföljd att jag orkar ingenting, mitt humör är nästan värre nu än innan jag åkte in, jag orkar knappt hålla mig vaken om dagarna. Jag blir så trött på mig själv. För sån här vill jag inte vara. Jag väljer inte detta. Detta är inget jag gjort medvetet denna gången, utan det har sina förklaringar.
Jag behöver få finna ro i min själ, jag behöver bli "frisk" nu så att jag kan kämpa mig tillbaka. Vilket har vart svårt de senaste två veckorna. Som jag skrivit innan, jag ska klara detta, I CAN AND I WILL. Jag ska rida ut denna stormen. Likt alla andra stormar man vart med om i livet. Då tycker jag nog att denna stormen inte vart lika illa och tilltagande som andra. Men det är ur mitt perspektiv.

Jag vill ha ro i själen, jag vill ha ro i mitt liv. Jag vill gå vidare. Jag vill göra allt som vi pratar om, jag vill GÖRA och inte bara PRATA om det. Ingen kan sätta sig in i den här situationen, varje situation är individuell. Jag har aldrig vart med om något sånt här innan. Jag har sett det anorektiska livet på håll, men aldrig personligen vart med om det. Innan trodde jag att det gick att sätta sig in i det. Men det förstår jag nu att det var omöjligt.

Idag är första dagen då min mage hållit sig i schack. Jag har fortfarande mina krav på mig själv. Jag har hårdare krav från de i min omgivning. De har bortsett från denna perioden med magen. Men nu har tålamodet försvunnit hos dem igen och jag ser att detta är min enda chans, snart försvinner allt. Det är ju inte vad jag vill, men varför borde de inte vara lättare när jag vet vad jag förlorar?

WIN OR LOOSE???

Hur svårt kan det vara?!?!

lördag 13 april 2013

Dagens kloka ord

Betrakta icke varandra såsom främlingar. Ni är frukterna på ett träd och bladen på samma gren. 

Jäkla baj mage...

..bokstavligt!!!

Är så förbenat trött på detta att jag inte vet var jag ska ta vägen, när fan ska det här få ett slut och jag kan börja fokusera på att bli frisk istället för att sitta fast i detta (bajs) träsk?? Varenda jävla morgon är det samma visa. Minst 1,5-2 timmar på dass. Det är så fruktansvärt jobbigt och nedstämmande att jag sitter med gråten i halsen. Det här tar så mycket på psyket och fysiskt. Då det psykiskt påverkar mig med att jag blir på dåligt humör, äter inte som jag ska och borde vilket resulterar i svaghet, orkeslös med mera. Fysiskt sätt påverkar det mig med att jag är bunden till hemmet. Jag vågar inte lämna hemmet utan att veta att jag lugnt kan gå på dass om det skulle behövas. Vågar inte planera in något större, som jag gjorde idag. Skulle vart på möte klockan 09, försov mig, vaknade när Morgan gick upp vid 8. Samma visa idag. Toalett besök. Men det vart lite bättre idag, behövde nog bara sitta en timma, men den här jävla smärtan. Och att jag blir så jävla avtrubbad. Kan inte ens tänka klart, för att jag är så trött. Jag kan inte förmå mig att göra saker för jag orkar inte.
Jaja, vad är en bal på slottet. Har lagt lite gryn i blöt i kastrullen och ska koka lite gröt om en stund. Men först måste jag panik stressa med tårtan som ska iväg kl 13...känner att jag ligger vääääldigt långt efter ischemat.

fredag 12 april 2013

Swiss meringue buttercream

som den tårtbakare jag bakfreak som jag är så är man ju ständigt på jakt efter galet bra recept. Hittar man inget så skapar man sig ett eget recept. Detta recept jag ska dela med mig utav nu, är fantastiskt bra. Man kunde nästan tro att jag låg bakom det recptet men det kan jag inte ta åt mig äran för. Jag hittade receptet hos www.heavenlycupcakes.se och det är recept på swiss meringue buttercrem http://heavenlycupcake.se/steg-for-steg-swiss-meringue-buttercream/

Jag fullkomligt älskar det receptet, har aldrig misslyckats någon gång.

Jag kopierar in receptet här nedan, men vill ni besöka sidan där jag hittade det så är det bara att klicka på första länken, eller för att bara komma till receptet, tryck på den andra länken.


Äggvita
Socker
Smör
Vaniljsocker
1
0,56 dl
63g
0,25 tsk
2
1,1 dl
125g
0,5 tsk
3
1,69 dl
188g
1 tsk
4
2,25 dl
250g
2 tsk
5
2,75 dl
313g
1,25 tsk
 Eventuell smaksättning: 05-0,75dl/äggvita
Över vattenbad, värm och vispa äggvitorna plus sockret, till den blir len och tills sockret helt löst upp sig. Vispa med elvisp. Gärna till den blir lite toppig. Sedan tar du skålen och häller äggvite/sockersmeten i bakmaskinen. Låt vispa tills innehållet har svalnat. Sedan tillsätter du det rumstempererade smöret. I kuber. Lite åt gången. Låt maskinen arbeta in den ena kuben innan du tillsätter nästa. Ha tålamod. Denna tar lång tid att göra. Så inget för den stressande personen. Buttercreamen fungerar jätte bra som frosting på tårtor eller cupcakes. Jag använder den när jag spacklar mina tårtor. ALLTID. Så bra är den. Man kan variera den på olika vis. Antingen tillsätter du vaniljarom eller någon annan essence. Eller så smälter du t ex vit eller annan choklad och tillsätter den när den avsvalnat. Kakao funkar jätte bra också! Ni kommer inte bli besvikna. Trust me!


Dagens kloka ord

Den sko som passar en person skaver en annan. Det finns inget recept på ett liv som passar alla. Var och en utav oss bär på sin egen livsform


Dagens I-landsproblem och fluffiga morotsmuffins

Dagen kunde börjat bättre. Spenderade 1,5 timme på toa imorse. Ja det är ju bättre än gårdagen när jag baja ner mig iaf :) morgan kom med den briljanta idén om att du ska nog sluta äta den där cream cheesen (har ju slutat med all annan laktos) och jag trodde det var helt ok att äta den, men det kan ju ha sina förklaringar till varför det inte blivit bättre. :P

Så nu är det helt stopp med att äta allt vad ost innebär :'( typiskt, för en människa som älskar ost i alla dess former, all annan laktos hade vi ju tagit bort innan, så hoppas detta hjälper, annars får jag väl spendera helgen med att sitta på akuten. :(

Fia ville att jag skule lägga ut recept på de gudomliga morotsmuffinsarna så här kommer de.

(sorry Fia men jag har inte exakta mått, du får gå lite på känn)


  • Ugn 175 grader
  • 6 st ägg
  • 3-4 dl socker
  • 2 dl rapsolja
  • ekologiskt vaniljpulver, vanligt vaniljsocker fungerar utmärkt också
  • bakbulver
  • kanel (malen)
  • ingefära (malen)
  • kardemumma (malen)
  • ca 5 dl vetemjöl (tänk på att konsistensen ska vara lite tjockare än vanligt då morötterna ger ifrån sig en hel del vätska, så mängden vetemjöl kan variera)
  • 4 rivna morötter

  1. Vispa ägg och socker vitt och pösigt
  2. Tillsätt rapsoljan
  3. Tillsätt vaniljen, kanelen, kardemumman och ingefäran och blanda noggrant
  4. Tillsätt vetemjöl och bakpulver. Till en ganska så tjock smet. Dock inte för tjock :P
  5. Till sist så river du morötterna och tillsätter dem. Vispa in de ordentligt med smeten, använd dig av elvisp hela receptet.

Receptet ger ca 30-36 normalstora muffins. Grädda i ugn ca 15 minuter. Ta gärna en sticka och testa. Gräddningstiden varierar väldigt mycket beroende på vad man har för kapacitet på ugnen

Till detta brukar jag göra en frosting. Det är skitgott med en vanlig enkel som smakar mycket vanilj, eller om man gör en frosting med lite citrus/lime smak. Eller varför inte e n vitchoklad frosting?!?

Grundrecept frosting:

200 gram cream cheese eller philadelphia ost, naturell
vaniljpulver eller vaniljsocker, eller vaniljarom
3-4 dl florsocker
Vispa alla ingredienser, så det inte blir några klumpar. Ställ gärna kallt en timma innan du spritsar på.

Vaniljfrosting:
200 gr tempererat smör
2 msk grädde
3-4 tsk vanilj
ca 4 dl florsocker

Vitchokladfrosting:

400 gr philadelphia eller cream cheese naturell
400 gr vit kavalitets choklad
någon dl florsocker
Smält chokladen över ett vattenbad. Låt svalna. Vispa sedan chokladen tillsammans med philadelphia/cream cheese och florsocker till en krämig och len frosting.

Lycka till!

torsdag 11 april 2013

Dagens kloka ord


 Dagarna kommer… dagarna går. Det enda vi vet är att tiden består. Men det ska du veta att tid är som sand den rinner så lätt ur den varmaste hand. Så lev ditt liv väl och gör vad du vill för tiden står ju inte still
Och när du levt och gjort allt du ska då kan du gå vidare och ändå må bra.


GENIALISK!!!

Måste bara få dela med mig utav att ibland är jag GRYMT genialisk och briljant. Fy katten vad jag är bra. Eller mina idéer är briljanta. Och de poppar upp när man minst anar det. Å sju tusan vad glad jag blev när jag kom på denna tanken, eller dessa tankarna kanske jag ska säga. Visserligen har tanken slagit mig får några år sedan men nu vart det mer som om det kan bli realistiskt. åååh. Nu måste jag bara komma på en plan!!


Uppfinnare-Jocke är i farten!!!
AJJEMÄN!!!!

Vätskebrist, kajkad mage med mera

Har precis satt in en plåt med Martinas magiska morotscuppisar i ugnen. Dem är grymt goda och väldigt uppskattade. De är så fluffiga att man kan pressa ihop den så den får plats i en enda (stor) tugga. Helt galet, och så saftiga dessutom. denna veckan hade salongen beställt dessa. Procentiellt så är det nog 80% som är morotsmuffins resten är bärmuffins som de beställer. Jag förstår dem, dessa är sjukt goda. :)
Morgan och Målle är på äventyr i Tostared. Fick ett mms av Morgan för en stund sen. Måller är en tvättäkta country-dog. He's ridin the pickup with class. Haha, stolt matte :P

Jag och Måller var i eftermiddags i Åsa och handlade lite, passade även på att ta en liten halvtimmes promenad. Vi parkerade nere vid stranden och gick bland sanddynorna för att sedan spatsera vidare i samhället innan vi for hem och började med maten. Målle var grymt duktig idag. Vi hoppade över lite plank som var ca 50 cm höga, plus att han lyssnade väldigt bra trots att det var en kärring med sin lilla fula russel som gick förbi. Tror att anledningen var att jag hade en super god korv i fickan som fick han till att sitta lydigt tills käringa hade gått igen.

Maten fungerar väldigt dåligt just nu, men det beror inte helt på spökena ska tilläggas. Jag har märkt sen jag kom hem från sjukhuset att kroppen börjar lägga av. Bland annat så har min mage kajkat ur ordentligt. Det är ritkigt tråkigt när man inte får behålla någon mat överhuvudtaget. Trodde först att det var laktos allergi, men slutade med all laktos och köpte laktosfritt. Det har inte hjälpt, trots att jag lever på anti-baj tabletter flera gånger om dagen. Vet varken ut eller in om hur jag ska göra eller varför det är så här. Var i förra veckan kontakt med 1177, fick rådet att ska akut på min vc eller på akuten. Men trött som jag är på vården så valde jag att avvakta. Vilket jag egentligen inte borde gjort då det bara blivit värre. Ringde faktiskt till vc i början på veckan, men då var min ordinarie läkare borta och skulle inte återkomma förrän idag, och då hade han bara en akuttid. Med tanke på dagen så var det helt omöjligt. Så imorgon får jag väl gå upp 05:55 för att ringa 06 och sedan invänta att de ringer upp. För så här kan jag inte hadet. Jag förlorar grymt mycket vätska, det påverkar mitt intag av mat, som redan är bedrövligt, men nu är det värre igen. Kroppen är märkbart uttorkad, och det visar ju sig i vätskebrist, huvudvärk och humör, bara för att nämna några biverkningar.

onsdag 10 april 2013

Tankar!

Jag är en mycket flitig bloggare nu när man inte har facebook. Jag har kommit på anledningen. Jag har kommunicerat väldigt mycket om hur jag känner och om hur jag mår i hela denna soppa. Missförstå mig rätt, jag har aldrig haft problem med att uttrycka hur jag känner, åsikter med mera. Men i och med att jag aldrig har vart med om detta innan, eller denna situationen kanske man skulle säga, eller aldrig personligen. Man har ju stött på människor med denna problematik. Men det är nu man förstår. Till saken. Jag har som sagt satt mig själv på pottkanten väldigt länge. Flera år om man ska gå långt tillbaka. men vi nöjer oss med ett år eller så för nu. Jag tror att när jag behöver som mest stöd nu, det är då jag drar mig undan. Jag har väldigt svårt för fysisk kontakt. Jag stöter näst intill bort det som är runt mig. Jag tror det har att göra med att jag inte vill vara till mer besvär än vad jag redan är. Jag ser mig själv som en börda för de som är mg närmast. Det här är ett sätt för mig att kunna säga vad jag verkligen känner då jag har väldigt svårt för att stå rakt upp och ner framför en annan människa och verkligen kunna säga vad jag känner eller hur jag mår. Det är skit svårt.

Jag hade vid detta laget hoppats på att mina "spöken" hade minskat eller att min besatthet hade börjat avta. Men inte. Jag känner mig nästan mer besatt nu när jag äter mer än vad jag gjorde innan. Varje gång jag går förbi spegeln så stannar jag upp, bara för att kolla att jag inte "gått upp något" sen sist jag kollade. Jag kollar om inte revbenen sticker ut lika mycket som förra gången. höftbenen, skuldrorna och nyckelbenen... till exempel. Nästan så jag hoppas varje gång att dem "sjunkit in" mer, så jag slipper oroa mig för om jag gått upp i vikt eller ej.
Jag förstår inte hur rädd man kan vara? Hur länge ska det här hålla på? Ingen mer än jag önskar att det här vore över, jag vill ha ett NORMALT liv. Jag vill kunna äta, jag vill kunna orka gå på en halv timmes promenad med hunden, jag vill kunna orka hitta på saker med min sambo, mina vänner, hunden med mera. Men det är ju näst intill omöjligt. Jag försöker hela tiden hitta vägar eller kryphål på hur jag ska få energi utan att behöva äta mig till det. Jag vet EGENTLIGEN att det är enda vägen att vandra. Det är att äta, det är den störta energikällan vi har. Som många paralleller "bilen måste ha bensin för att fungera, en bil med tom tank rullar ej". Varför kan man inte anamma detta? Jag blir så ledsen på mig själv. Ledsen för att jag inte fixar detta, och jag är ledsen för att jag gett upp. Ledsen för att jag hela tiden hittar på ursäkter för att slipa undan, ursäkter för att slippa utsätta mig för min "fobi" eller hur man ska förklara det. Jag vill också ha ett vanligt jävla liv, jag vill kunna äta, röra på mig, nån gång ibland vill även jag kunna "frossa" i godsaker.

Jag är så satans trött på mig själv och mina tankar.

In the end of the day, what you see in the mirror is all that matters/that counts. The feeling you have when you look att yourself. People can say what they want, but the reflection in the mirror says it all. And what submits it all.

tisdag 9 april 2013

Tips på bra låtar...

Dagens låtar som går på repeat:

Bra texter och bra budskap.


Cocaine heter låter med Nomy. fantastiskt bra.
http://youtu.be/G2wtH9V6cYM

Toby Keith med låten Hope on the rocks. Texten är genialiskt sammansatt med musikvideon

http://youtu.be/eGXmf8VV5qI

Överväldigad av er omtänksamhet

Till Er som hört av er och undrar hur jag mår. TACK! Ni är otroligt gulliga som är oroliga och bryr sig. Jag vill att ni ska veta att jag är väldigt överväldigad av era ord och för er omtänksamhet. Det är många som undrar vad som händer och fötter. Det är ganska enkelt egentligen.

Jag har avaktiverat mitt konto på facebook. Inte permanent, tillfälligt ska tilläggas. Jag måste fokusera på mig själv, mig själv främst, men samtidigt så ligger mycket fokus på mig och min partner och vårat förhållande i mitt tillfrisknande. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur svårt det skulle vara att komma hem igen. Jag fick en kanon rivstart på sjukhuset. Och det satt i några dagar efter hemkomsten. Men sen har det vacklat igen. Här hemma kan jag fly undan mina spöken, det kunde jag inte på sjukhuset, för det fanns ingenstans att ta vägen. Jag hade inget val. Det har varit svårt att anamma rutinerna här hemma som jag hade på sjukhuset. Jag ska inte säga att jag misslyckats helt, jag äter. Det är visserligen huvudsaken, men jag är inte alls i närheten utav rutinerna jag hade när jag låg inne. Det är för "enkelt" här hemma eller vad jag ska säga.

Energin jag hade i kroppen när jag kom hem är borta, jag vacklar mer och mer i humöret. Vilket inte är ok. För det har ju vart relativt bra sen jag låg inne. Men inneliggandes blev jag ju upptankad i tanken, regelbundet och med bra råvaror. Jag måste komma tillbaka till dem rutinerna. Fram tills dess så har jag valt att "vika undan" för att inte ha några distraktions moment.

Så jag hoppas ni har förstående!
<3 <3

Tackar coop!

Denna tisdag började nog som den segaste i mannaminne. Kunde inte förmå mig att göra någonting...nästintill. Helt avtrubbad. Igår somnade jag så fort jag la huvudet på kudden strax efter 22. välbehövligt. Har ju nästintill vart obefintligt med sömn i helgen. Trodde nästan jag skulle sova hela dagen idag. Men jag vaknade vid 8 snåret. Låg o blundade till halv nio tills jag inte kunde hålla mig längre, det är ju satan att man ska vara så kissnödig på morgonen när man vaknar :P Tyvärr så har jag inte ro i kroppen för att gå ner på toaletten för att sedan gå upp och lägga mig igen. Man har ju egentligen tusen saker att göra, sånt man måste göra när man väl gått upp. ;)

Hunden vankade av och an i huset, så jag förmodar att han med hade bråttom ut på dass. Sen ville vovve ha frukost då han alltid är konstant hungrig. :) trött som ett båtvrak på havets botten, så satte jag igång tekokaren. Alldeles för lat för att brygga vanligt kaffe, så jag gjorde mig en kopp äckel-pulver-kaffe istället, nåja, det fick duga.

Tog mig en skål med banan/vaniljyoghurt med lite havregryn och placerade min sargade kropp i soffan. Två avsnitt av greys anatomy tillsammans med Målle, vart en bra mysig start på dagen. Trodde aldrig att jag skulle vakna till liv, så jag bestämde mig för att göra mig i ordning, pynta med lite spackel och gjorde mig redo för avfärd. Denna gången for jag och vita faran mot Kungsbacka. Först och främst skulle vi ha RIKTIGT kaffe. Så vi tog ett depot stop på kungsmässan och espresso house, för den absolut favoriten och vinnaren genom tiderna, soyavaniljcappuccino.

Sen det nödvändiga ontet, tanka bilen. Finns väl inget tråkigare än att tanka bilen och se pengarna rinna igenom ens fingrar. Vi for sedan till Coop för att handla. Har ekat i kylen några dagar nu. Så det var verkligen välbehövligt. Nästan så att kylskåpet hade magknip för att den inte blivit påfylld.
Positivt överraskad gick jag med ett flin från kassorna. Jag har idag för första gången i mitt liv "gratishandlat". jag känner mig lite dum måste jag säga, men det är ju inte gratis egentligen, de som är medlemmar på coop får ju återbäring med mera. Vi hade lite över 800 kr i återbäring. Så tack coop för detta. Det lönar sig!

Fortfarande inte fått upp värmen för dagen och det hjälper ju inte direkt att det känns som en vinterdag ute idag, vad hände med det vackra ljumna vårvädret?? Fryser som en gnu, tänt en brasa i keddyn. Luktar ju så gott när man eldar...flinar och tänker, fasike nvad jag är glad som bor på landet. Nu blir det mat alldeles strax. Har dock inte riktigt bestämt vad det blir ännu. Kokar morötter och broccoli till mitt "grönsaksmos" jag brukar göra..mmm lite ljummet grönsaksmos på ett knäckebröd är ju hur gott som helst. Det får det nog bli. :)

Dagens kloka ord

Förvänta dig inte att alla ska förstå din resa. I synnerhet inte ej om det färdats samma väg som du.

måndag 8 april 2013

Hemsidan

Håller på med en hemsida som jag skrev i förra inlägget. Nu har jag ju massa tid att fixa med den, så inom kort så kommer jag lägga ut länken till den hemsidan här. Så håll utkik!

Möte + ny hemsida

Hade preppat mig full med anti-bajs tabletter innan läggdags igår..eller ja, inte nog för att det behövs så mycket "preppande" då jag lever på dessa tabletter just nu, men just in case i och med att jag skulle på möte med chefen och HR konsulten från kommunen. Så tog jag även en extra tablett imorse. Satan i gatan vilken smärta det är, men jag kände att jag hellre tar smärtan gånger tio än bajjar ner mig. Vågade heller inte äta ngt eller dricka något.

Mötet gick bra, jag blev informerad angående vad som gäller angående sjukskrivningen, vad som skulle hända om jag bryter min sjukskrivning, återgår i arbete och sedan blir sjuk igen. Massa bra information. Det var ett bra möte. Men man kände verkligen att man blev bedömd i allt vad man sa, så jag var tvungen att tänka efter en eller flera gånger innan jag öppnade munnen, som den prestationsförmåga som jag har så var jag ju även tvungen att leverera oralt. Jag fick haha plus i kanten för mitt tänkande och hur mitt sätt att se på detta logiskt sett. Välartikulerad, artig och påläst!! Det utgav jag mig för. Tur man kan spela många roller. haha. Nä skämt å sido. Det är inget skämt, fy dig Martina. Jag fick frågat och diskuterat det jag ville. Vi fick tillsammans diskuterat, en efter en tala om vad som var och en hade i tankarna. Lite frågor och funderingar som togs upp. Jag känner mig lugnare efter mötet än vad jag gjorde innan. Så det är skönt. Jag stressar nog upp mig i onödan och är lite av en dramaqueen och hela tiden förväntar mig det sämsta. Eller hur man ska förklara det. Det handlar väl om att jag inte vill ta ut lyckan i förskott, för jag är rädd för att bli besviken och snuvad på målsnöret.

I och med att jag varken drack eller åt innan mötet så kan jag säga att jag höll på att tabba mig ordentligt under mötets sista del. Sittandes kände jag hur yrsel och blodtrycket föll. FAN!!! INTE HÄR, och definitivt inte NU. Bra jobbat idiot. Duhar lyckats hålla dig över ett år från att svimma på jobbet och nu ska inte vara den gången. Nu när jag försöker förklara ett och ett annat.
Hade väl änglavakt. Inget hände, förutom att det är ju såklart fruktansvärt obehagligt att inte ha full kontroll på sin kropp.

Har frusit hela morgonen, på grund av detta. Går med två par byxor, pälstofflor, stooor stickad tröja och en tjock hoodie utanpå. Bra jobbat. Här hemma är svinkallt. Tänt eld i keddyn, tänt massa värmeljus och andra ljus för att få upp värmen. Kanske skulle ställa mig i en het dusch.

Målle behöver rastas..så jag får väl snart göra en insats. Morgan har väl ihjäl mig om han ens visste vad jag funderade på..men hunden behöver ju rastas, tycker det är synd om Morgan ska få "allt" när han kommer hem. Tycker inte det är snällt!

Dagens kloka ord


 Vem kan andas innanför en perfekt tillsluten yta? Det är genom sprickorna som ljuset kommer in.


söndag 7 april 2013

Avaktivering!

Helgen har svooschat förbi, har inte en aning om vart den tagit vägen, det har vart fullt ös medvetslös och jag är helt slut. Helt slut på ett bra sätt dock. Igår firades två jubilarer och även idag har vi varit och firat två andra jubilarer som fyller imorgon. Jag kan helt ärligt inte säga sist en helg bara rann igenom mina fingrar. Det har vart hur kul som helst, trots att det varit riktigt sena nätter som märkbart tagit kraft på mig. Men ni som känner mig vet att jag mår som bäst när jag har fullt upp och att gärna vara lite "stressad" samtidigt.

hade ju äran att få göra tårtan till idag. HAHAHA. ALLT som kan tänkas gå FEL har verkligen gått fel. Åh vad jag har svurit över denna tårta. Ja, jag har näst intill legat på golvet och lipat. haha.

Men slutet gott allting gott!?! Eller hur säger man. Tårtan blev som tur var helt okej, och av gästerna fick den jätte gott betyg. Så det är ju bra och det är ju det enda som betyder något.


Efter omständigheterna så är jag glad över att resultatet blev bra och att dem vart super nöjda.

Ikväll stänger jag ner, eller det låter lite dramatiskt, jag ska avaktivera mitt facebook konto iaf för en vecka. Dels för att man helt klart spenderar alldeles för mkt tid och onödig tid på "att fejja sig" och dels för att det just nu inte är till någon vidare hjälp i min "rehabilitering" eller hur man ksa förklara det. Jag hoppas att detta kan hjälpa mig. Jag fick ju en kanon rivstart på sjukhuset, jag skrevs ut i tron och hopp om att det skulle bli easy peasy...jag trodde att det skulle vara lättare än det är, eller inte lätt, för jag visste ju att detta kommer att bli tufft, skit tufft ärligt talat. Men jag hade nästan velat tro att det skulle gått bättre än vad det faktiskt gör. De sju gånger om dagen som jag åt på sjukhuset har vart som bortblåst, jag har panik och oro bara över de fyra gånger jag äter just nu om dagen. Fortfarande denna ständiga jakt efter så lite kalorier som möjligt, ständigt denna jakt på hur jag ska bli av med alla kalorier, för motionera, det orkar jag inte. Fan, jag går ju inte ens till brevlådan. Häll på att kola vippen i eftermiddags när jag skulle upp för lägenhetstrapporna till Erkan och Tessans lägenhet. Var tvungen att pausa halvvägs och benen höll på att vika sig, och mjölksyra som inte var utav denna värld. Jag måste göra något för tat bevisa, dels mot mig själv och andra och framförallt alla som trodde att jag skulle misslyckas genom att åka hem att jag faktiskt är villig till att bli "frisk" att jag faktiskt vill ha ett bättre liv och leverne, jag vill bli sund och hälsosam. För det som mitt huvud säger mig nu om sunt och hälsosamt, det är fan inte hälsosamt eller sunt för den delen. Så nu ska jag ta avstånd, ja, det gäller visserligen bara facebook. Men för mitt eget "uppmärksamhetssökande" är det bäst så. På någotvis så triggar hela cirkusen igång utav mina jakter med mera. Jag ska förklara mer ingående på det men inte idag!

Så detta inlägget kommer jag länka till facebook. Vill man fortsätta att följa min resa eller om man nu bara är nyfiken, så får ni spara länken till min blogg. Även om jag kommer blogga varje dag, så kommer jag inte att länka till facebook!!

VÅGA TA AVSTÅND FÖR ATT BLI FRISK!!!!!!

Jag SKA vinna denna kampen! Jag SKA ta tillbaka kontrollen över mitt liv!
Jag måste bara få göra det på mitt sätt.

Tackar alla i min omgivning som fortfarande står ut!
Utan Er,ja, jag kan inte svara på hur det hade kunnat vara eller om det ens hade varit något...

Kramar


lördag 6 april 2013

Julafton!

Ja det kan man verkligen säga att det varit ikväll. Jag och Morgan var hembjudna till mina föräldrar....säger som antik-Magnus i mästerkockarna TAAAACKARRRRR! Efter en dag som denna var det otroligt skönt att inte behöva tänka på att laga mat. Vill inte gå in på detaljer. Men det var skönt iaf. Dem kom som sagt hem i onsdags, jag hämtade dem vid flyget. Det var roligt att träffa dem igen..var nog fyra månader sedan sist..Dem hade nog köpt med sig hela Thailand på väg hem. Ska lägga upp bilder, men jag fick iaf två jätte fina saronger, riktiga asiatiska saronger i härliga färger, toppar med ärm, massa bakgrejer, samt foodcolors och smaksättare och sockerdekorationer, vi tillsammans fick två kuddvar i äkta thai-siden med ett foto av oss på, riktigt fint och extremt gulligt och rart gjort, jag fick en färgglad sommarklänning. Några mer toppar. Shorts..med mera. Morgan fick några "märkes tshirts". vilket var behövligt då han bara går runt i "arbetar" t shirts i stort sett. Han fick fyra ölkylare utav pappa, hahahaha! Har säkert glömt en hel del..

När vi kom hem vid halv tio och jag skulle ställa mig och skära upp tårtan för att fylla den, så upptäcker jag att jag misslyckats med bottnen. fy för den känslan säger jag bara. Så det var bara till att ställa sig å göra en ny tyvärr. Ja ni läste rätt. Jag är galen och jag är inte alltid vid mina sinnes fulla bruk, men tårtan ska ju ätas och levereras på söndag så den mnåste fyllas idag för att bli saftig..så jag fick ställa mig och göra en ny, klockan är  nu halv ett på natten och jag väntar på att "fanskapet" ska svalna så att jag kan fylla den så att jag får gå å lägga mig, måste upp vid åtta imon, åka till kungsbacka klockan tio för att göra ärenden, sen kommer mina föräldrar och sedan är det kalas på eftermiddagen. Så det är fullt ös!

Najtinajt!"

tisdag 2 april 2013

Prestations förmåga!!

Imorgon kommer den där vardagliga pressen tillbaka som legat vilande i några månader, ja inte helt vilande men nästintill. Hur kommer det sig att kvinnan (eller ja, det kanske bara är jag) hela tiden måste pressa sig till det yttersta för att bevisa på något vänster att hon är faktiskt bättre än vad hon är. Gällande vad som helst. I vardagligt språk så pratar jag om individens prestations förmåga...

Jag har på grund av diverse anledningar genom åren känt att jag inte duger något till och att jag hela tiden måste arbeta 200 procent för att bevisa att jag är bra och sticka ut. Men då blir man helt plötsligt kallad för att man tex är FÖR ambitiös, FÖR duktig och FÖR mycket.

Det känns som om människan (läs jag) blir aldrig nöjd, vill alltid ge mer än vad som finns energi messigt, ge mer utav en själv för att bevisa att man kan, man är bättre, att man är duktigare helt enkelt. Utan vidare anledning egentligen, för man är den man är, visst man kan göra det där lilla extra då och då, men inte ALLTID! Det finns ju faktiskt gränser, har jag hört. >Snart försvinner väl snart hela handen om man fortsätter mata med fingrar...

Men iallafall..Har pysslat här hemma idag, dammsugat, möblerat om lite, plockat iordning. Haft besiktning utav pelletspannan och keddyn och besiktning utav skorstenen. Kan säga att jag är mäkta imponerad hur mycket framåt utvecklingen går. Och att det trots allt är svårt för mig som räknas som "ungdom" men som ä'r vuxen..Besiktningsmannen hade med en kamera som han gick upp med på taket och som han ålade ner i skorstenen, efteråt satt vi båda på trappan och kollade igenom filmen. Och vi pratade om keddyn, och tätningen o så. Imponerande!

Gjorde gulash till middag idag. Morgan fick även en liten barkbit till. Så det blev lite matigare för karln :P Vi har även flyttat bilfirman. Vad tomt det blev, men ack så så skönt att det bara står två bilar här nu igen! Stekte falukorv förut och ska nu gå och stuva makaroner så Morgan kan variera sig lite denna veckan iaf, e väl inte så där sanslöst kul att äta gulash varje dag, nog för att det är gott!!

Har även satt musiken på högsta volym. FÖR nu är det EGENTID!!! Vilket innebär egentligen inget tjooheej, för jag ska diska, hänga tvätt och ja, stuva makaroner!


måndag 1 april 2013

Det är ju så jävla rätt...

...när man står här/där med facit i hand...


En del av mig tror fortfarande att lyckan sitter i vikten, samtidgt som den andra hjärnhalvan försöker brotta ner den andra halvan. Kommer man någonsin få svar på de frågorna man ställer sig? För snart(onsdag) 14 dagar sedan åkte jag hem. Jag avslutade min 16 dagar långa behandling som egentligen skulle pågått 42 dagar. Jag åkte hem, i tron om att jag skulle följa programmet slaviskt, att jag är stark och envis, klart jag fixar det här. Jag har ju fått en kanon rivstart.

Visst det har ju inte gått kalas dåligt här hemma. Men jag får inte i mig så mkt som jag behöver, jag äter definitivt inte sju gånger om dagen. Och jag har blivit laktosintolerant. Kul!

Humöret är helt klart mycket bättre, mitt förhållande går åt rätt håll. Så småningom hoppas jag att jag även ska orka mer och mer, men jag får dock vara tålmodig, påstår dem. 

Nehe, klocka är möcke. Dags att kojsa! Så att jag kan curla min man oc h hans´bror imorgon bitti :P

fredag 22 mars 2013

Abrupt slut

Sitter här med min kopp te och försöker alstra lite värme, vad göra när kroppen själv inte producerar någon värme- kall som sten-en själ av is.

Ska försöka berätta för er hur min tid i Halmstad har varit, känslor, mat, samtal och med mera, jag har även fått äran att träffa en helt underbart fin människa. Och jag vill kalla henne min vän. Trots vår två veckor långa bekantskap.

Den fjärde Mars tror jag det var som jag och Morgan begav oss. Väskan var överpackad med saker och kläder, dator och alla bra o ha grejer. Första depot stoppet blev på ätstörningsenheten där vi var tvungna att hämta lite papper som skulle med ner till Halmstad. Vi åkte hemifrån vid ca 10 tiden. Efter det så var det ju SJÄLVKLART GIVET att ta ett sista besök på espresso house. Ja naturligtvis inte det sista i mitt liv, men ja ni fattar. Jag fick min grymt goda sojavaniljcapuccino, som jag drack med ANDAKT ska ni veta. Sen drog färden igång och bilens hjul var styrda mot Halmstad. Det var en jobbig resa ner. Ja ni läste rätt, trots att det bara tog en timma drygt så for det en massa konstiga känslor igenom hela kroppen, känslor som jag inte visste om eller hade känt för ut. Jag var spänd som en fiolsträng. Det var nära bristningsgränsen. Det var inte många millimeter som gjorde att bägaren skulle utlösas. Tror det mest var av nervositet. Jag kunde knappt skratta åt Morgans charm och humor. Det var precis som om man hade ett tunnelseende eller som att man var instängd i en sån där glasbubbla, eller att som man gjort en Emil i Lönneberga, med huvudet i soppskålen :P

Huh..inser nu hur fruktansvärt jobbigt det var att skriva allt detta. Så nu blir det en kort sammanfattning. Så ska jag förklara mer utförligt en annan dag!

Kort och gott, det hela slutade med att det var ingen som lyssnade på mig, jag drog en massa paralleller som att, ponera att du har en klon. På papper står det att du och din klon har lika stor magsäck, statistiskt sätt och logiskt, så ska ni båda få i er en hel pizza. För det står det på pappret. Men din klon får i sig hela, medan du bara får i dig halva, så bara för att det står på papper så är det det som gäller. Inga undantag. Jag blev arg, ledsen och besviken. Jag förklarade hur jag kände för alla, ssk, skötare, usk och till och med överläkaren. Enligt dem så var det min anorexi som pratade, det var inte jag.
Jag vet inte hur många gånger jag försökte, försökte även anamma att göra så sem dem hade sagt, för det var ju så att det skulle ju fungera bara för att det stod ju faktiskt så i papperna.
Så i onsdags, så gick hela cirkusen från 07 på morgonen tills det att Morgan kom vid 18 tiden, massa samtal mellan Morgan o Elna på ätstörningsenheten, vidare till mig, vidare till ssk:arna, vidare till mig, vidare till Morgan, vidare till Ätstörningsenheten och vidare till mig, så höll det på hela dagen. Och i runda slängar, Morgan som vet att jag talar sanning, försökte så gott han kunde och stå upp för mig, jag förstår att dem har hört alla tre tusen ursäkter som helst. Men Morgan poängterade att jag skulle aldrig ljuga om detta, jag menar, varför hade jag annars hållt ut i 16 dagar, ätit 7 gånger om dagen och legat i en säng 20 av dygnets 24 timmar???

Huh nu kommer känslovågarna...skriver mer en annan dag!

söndag 3 mars 2013

"Roadtrip"

Imorgon blir det roadtrip. Resväskan väller över, handväskan spricker nog snart i sömmarna, tygpåsen med böcker och dator väger ton. Kan säga att det är inte lätt att pack. Vad fan ska man ha med sig liksom?? Jag prioriterade bekvämt, mysisar är ju en självklarhet, en onepiece, duntofflor, baggy mjukisbuxor, mjuka fluffiga gosesockor, några vanliga par byxor, linnen och andra toppar och gosetröjor. Favoritpläden får följa med. Säga vad man vill om det, men den SKA med. Halstabletterna är ju givet :P haha. Ja och en del annan bröte. Som sagt det var en riktig utmaning. Enligt min kontakt på ätstörningsenheten så blir det iaf minst 4 veckor. Och hur lätt är det att packa för fyra veckor? Kommer jag ha tillgång till tvättmaskin, eller ska jag behöva vända på trosorna ut o in ;) haha
Det har verkligen gått undan, allt har verkligen löst sig jätte bra, nästan lite för bra för att vara sant. Jag är så tacksam för alla involverade som gör det möjligt för mig att "åka bort på min semester". Ni anar inte hur rörd jag är utav er vänlighet och er vänskap. Ni är så genuint snälla och jag finner inga ord över hur glad jag är att ha äran att få känna er och även kalla er mina vänner. Ni är guld värda. Tusen tusen tack. Jag är er evigt tacksam för att ni hjälper oss under allt detta. Ni är värda allt i hela världen. Jag vet inte hur jag ska kunna återgälda er. <3 <3 <3 Ni är alldeles för underbara!

Har privat taxi imorgon. Känns skönt att han följer med, men samtidigt kommer det nog bli väldigt jobbigt. Men det här är något som måste göras, eller något jag måste göra. Och det är något jag valt och verkligen vill göra, trots att det kommer bli tufft, blod, svett och tårar. Men jag ska stå som vinnare i slutändan.

Har vart extremt trött idag. Inte så konstigt när man stått uppe halva natten och gjort en tårta som skulle levereras idag. Det känns som om helgen bara har ilat sig fram, känns som att jag inte har hunnit med någonting alls. Igår var svärmor och Roger här och J o L. Mycket trevligt. Idag kom min kära syster och hennes man och de två små bustrollen. Det blev middag, currykyckling gryta och jordgubbspaj! Tack för att jag får låna resväskan :)

Nehe, dags att kojsa, en dag imon med!
Hoppas ni haft en bra helg och är redo för en ny vecka med nya utmaningar!




fredag 1 mars 2013

"Semester"

Vid halv tolv i förmiddags ringde telefonen. Hade igår avbokat mitt besök på ätstörningsenheten imorse. Jag hade mina skäl, dock inga skäl för att avboka tiden. Men ändå, det var min kontakt som ringde, hon meddelade mig att klockan 13 på måndag är det inskrivning på PIVA i Halmstad. Hon berättade även att jag måste komma inom henne på måndag på ätstörningsenheten i Varberg för att jag måste ha med mig en remiss i handen. Varför vet jag inte, för jag har ju en "bokad plats", jaja, det är väl för pappersarbetet antar jag. Jag vet inte hur många frivolter mitt hjärta har slagit idag. Börjar smått fundera på hur många frivolter till hjärtat klarar. Visst den här dagen var ju väntad, men jag trodde att jag skulle få mer "tid", eller, missförstå mig rätt, jag menar lite mer tid för att få "förbereda" mig, dels för en inläggning och dels att det har blivit tusen samtal att ringa och helt plötsligt blev det stressigt. Jag har även febrilt försökt få tag på mina semestrande föräldra, utan någon framgång. Tusen tack till Annelie som hjälper mig med mina föräldrars katter. Sen var det ju den lilla vovven. Men jag tror och hoppas att det löser sig. *Hoppas Hoppas* Känner mig som en börda.

Det här ska bli bra. Jag måste se det på det viset att jag gör detta för mig och Morgan, för annars kommer det inte vara något mig o Morgan så länge till. Jag är trasig, vi är trasiga tillsammans. Vissa dagar är bättre, men MÅNGA dagar är sämre, och det sliter ju så på vårt förhållande. Jag vill tro att jag o Morgan ska sitta där tillsammans på äldreboendet och bli gamla o grå tillsammans. SÅ detta är ngt som måste göras. Och det är väl kalas att det händer redan på måndag. Men att jag ska ligga inne i 4 veckor som det såg ut nu, var jag inte beredd på. Men det är väl så det är. Jag är glad att det kommer vara i Halmstad, så att jag helt kan skärma av från min vardag och bara fokusera på att bli bra. Det är kanske bäst så. Jag vet inte. Hoppas jag får ta emot besökare, tror dock inte jag skulle få ngt besök men utifall att.
Vilken tur att jag har en massa olästa böcker som jag har samlat på mig inför detta. :) Inget ont som för ngt gott med sig hahaha
Hoppas ni får en fantastisk helg, själv så ska jag jobba lördag och söndag och i morgon kommer svärmor och Roger på besök. Ska bli jätte kul!

Ta hand om varandra

torsdag 28 februari 2013

Bakfnatt

Imorgon är sista lediga dagen på denna "helg". Arbetarhelg stundar runt hörnet.
Har börjat förbereda mig lite. Har samlat på mig lite böcker som jag kan läsa när jag ev är borta. Vet fortfarande ingenting och vet fortfarande inte när jag får något besked. Men snart hoppas jag iaf. Oron för Målle har släppt nu, tack och lov. Det är jobbigt att veta att ngt är fel, men itne vad, när dem inte pratar. Men antagligen så var det väl något han smaskat i sig som vanligt, han brås ju på sin mor och far, som är väldigt så matglada :) Så 24 timmars fastande och 1 1/2 dygn med ris och blötlagd mat har funkat fint! SKÖNT!!!!

Tänkte jag skulle åka till Friskis och svettis imorgon, har tappat bort mitt träningskort. Tänkte se om jag kan fixa ett nytt, har planer på att börja med yogan igen. Tror min kropp behöver lite harmoni :P

Annars är det inget nytt som händer här :)
Bakat som en liten blå idag, mangomuffins med kokosfrosting, sen blev det ett gäng chokladmaränger ikväll. Och nu har jag gått helt bananas i köket och verkligen EXPERIMENTERAT till MAX!!!!!! Rosa muffins med smak av arrak...hmm ja det återstår och se om det går att äta ;)

onsdag 27 februari 2013

åå så gott!

Lååång sovmorgon. Underbart gott och välbehövligt! Är nu ledig enda till lördag eftermiddag. Gott. Sitter och sörplar på den största vanil café au lait iförd morgonrock. Lite förmiddags mys.
Tycker lite synd om lilla vovven som inte mår riktigt bra. Igår morse när kl ringde vid 05 så upptäckte jag att han hade gjort ner sig i inomhus, och det har han inte gjort sen han blev rumsren, när jag kom hem från jobbet vid kvart över tolv då hade han kräkts. Åkte och gjorde lite ärenden. Sen när morgan kom hem hade han bajjat igen, samma visa nu imorse. Så stackarn får fasta idag, så får vi se om magen kan reparera sig.

Jag ska fixa lite i hemmet och sen utföra lite ärenden!
Hoppas alla får en kanon dag!

tisdag 26 februari 2013

I väntans tider....

Det måste ju vara det "värsta" just nu. att bara gå och vänta, vänta på ett beslut..att vänta "på semester" eller om domen faller på att jag får klara mig själv. Ibland tänker jag som så "screw it" jag klarar mig själv, jag ska gå upp och jobba heltid..jag ska...... o allt det där, men sen kommer det och slår dig, som en dörr rätt i fäjset. Det går ju inte. Annars hade det ju gått för länge sen. Dem höjde ju min medicin för två veckor sen tror jag det var, det har vart positivt, känner mig starkare.

Sitter i skrivande stund och dricker en kopp te och bara slappnar av efter en lång men härlig dag! Försöker fundera ut hur jag skall göra för att ta mig ur hela den här röran, har tyvärr inget vettigt svar..får nog sova på saken en eller två nätter. :P Det är svårt, hade det bara vart så enkelt som alla tror att det är så hade jag väl för sjutton gjort det för länge sedan?!? Eller hur? Det här är lite som att ha magsjuka (dålig jämförelse, men det bästa jag kommer på för tillfället), inget man ens önskar sin värsta fiende. Jag vill inte att någon ska behöva gå igenom detta, jag vet att många gör det utan att ta/eller få hjälp, för att komma ur det. Till stor del skyller jag på samhället, visst, det kanske var svagt och fegt sagt. Men ibland undrar jag, hade det vart så här om samhället inte hade "pressat" en till något sånt här? Eller är det för att jag har sett skillnaderna som faktiskt är mellan  att vara åt det ena hållet och det andra hållet? Är jag så rädd för att tappa kontrollen för att jag vet att jag har så fruktansvärt dålig själv disciplin? Som jag skrivit många gånger, jag har inte svaren på mina egna frågor, och undrar om detta är något jag kommer få dras med eller kommer det att "gå över"? Antingen av sig själv eller med hjälp utav den hjälpen jag redan får! Jag hoppas ju innerligt att jag bara vaknar en dag och så är allt som vanligt igen, eller iallafall att det är "bättre".

Mycket att fundera på! Men nu ska jag vila denna stackars sargade kropp!


Förresten, fick köpt dessa idag med, ÄNTLIGEN!!!!!!!
God natt!  

fredag 22 februari 2013

HÄÄÄLG för bövelen!

FREEEEEEEDAG i all sin prakt! Göött! Och ledig helg på det, underbart! Kan det bli bättre? Nä, tror faktiskt inte det. :)

Sovit dryga två timmar i natt, stackars sambo hostar ju ihjäl sig nästan :( Så ikväll ska jag rå om honom lite extra, jag har förberett maten, hans favorit, eller en utav favoriterna kanske man skulle kunna säga :)  Plus att jag ska ta med Målle ut på en sväng så han slipper tänka på det <3 <3 <3 Känner att det nog inte hade vart dumt o vila en stund. Men det kan jag ju göra sen :)
Händer inte så mkt i helgen, ganska skönt faktiskt. Ska vara i stallet imorgon, visserligen, sen kanske man ska viga sin kväll åt lite mello? Årets första kanske, eller det är kanske helt waste of time!?! Jaja, vi får se. Jag ska iaf, planera nästa helgs tårta som är beställd. Sen har jag även några dagar senare ett litet födelesdagsbarn som vill ha en my little pony tårta. Skoj. en tårta på 25 bitar och en på 15..så nu ska kreativiteten flöda.

Min "semester" i Halmstad står stilla ännu, läkaren är fortfarande borta, remissen ligger kvar och platserna fulla. Härligt när "akutsjukvården" fungerar. Men men då kan jag ju baka lite till istället. UNDERBART!!!!

Hur kan man vilja något så mycket men ändå inte vilja ta konsekvenserna som kommer med det??

onsdag 20 februari 2013

Uppladdning!

Sitter i soffan och har precis diskat, sitter med största vaniljkaffen i mannaminne. Hunden försöker förbrilt att roa sig själv. MATTE ÄR SÅÅÅÅÅ TRÅKIG ;) Jobbat idag, det gick bra, lite seg i kolan men annars var det en bra dag. Är gräsänka idag med. Mannen är på utbildning ikväll, han skulle följt med idag egentligen var tanken. Hade vart skönt att ha honom vid min sida, men det är klart man ska prioritera. :) Hoppas att jag får lite klarare besked idag om vad som händer, med behandlingen och allt det där. Förstår inte varför jag ska vara så nervös inför varje besök för? Tror inte dem i Varberg kommer bli överlyckliga på mig, det är inte jag heller för den delen. Men hade jag kunnat fixa det så hade jag ju inte vart där jag är idag. Desperat. Ja det är jag nog, desperat efter hjälp. Känner mig som en cancer svulst som helt greppat min kropp och som trots cellgifter vägrar att minska. (ursäkta liknelsen) erhm...

Igår var jag riktigt trött. Gick upp vid tio tiden, åkte in till kungsbacka med Målle vid halv två tiden och tog en promenad. Gick och lade mig vid halv nio-nio ungefär. Makalöst trött. Hoppas min man kommer hem tidigare idag med, för idag känner jag nog att jag kan hålla mig vaken lite längre än igår :P Det vart Hej och godnatt igår :P

Hoppas verkligen att jag kan hålla mig vaken idag, det är ju trots allt veckans höjdpunkt ikväll...Mästerkockarna!!!



tisdag 19 februari 2013

Stillastående

Sitter i soffan med min vaniljcappucino och funderar på hur jag skall få den här dagen till att gå. Är gräsänka hela dagen och min sambo kommer inte hem förens strax innan 22 ikväll. Måste göra något för att sysselsätta mig. Jag har några förslag som jag funderar på. Saker som sysselsätter mig men som inte kräver så mycket energi.
Imorgon är det åter dags för ett besök i Varberg. Det har redan gått en vecka sedan sist. Ibland går tiden ruskigt fort och i vissa fall som de två veckorna innan förra veckan, stod absolut stilla, kändes det som. Tänker lite på vad som eventuellt ska kunna sägas imorgon, men det blir väl det vanliga, för något nytt lär det väl inte bli. Ska bli intressant och höra om de har fått tag på den där människan som de har försökt nå, för jag vill gärna veta så snart som möjligt då det känns som om allt är ganska så stillastående just nu, livet alltså. Man går liksom och väntar, väntar och väntar. Tror att höjningen av medicinen har gjort bra, det känns så iaf, eller bättre kanske man skall skriva. För det är ju inte bra, men mycket bättre :)

Nehe nu ska jag pyssla lite!

fredag 15 februari 2013

Dagens läkarbesök

Var i Åsa hos min ordinarie läkare idag. Eller jag min läkare jag haft under alla år som sköter mina sjukdomar och mina sjukskrivningar. Jag tycker att det gick bra. Jag hade fått med mig en lapp från Varberg som jag skulle ge till min läkare, för dem i varberg dokumenterar inte på "vanliga" ställen om man kan formulera sig så. Jag gav honom lappen och frågade om han kände till den dokumentatios-journalhandlingen, det gjorde han, och han hade läst den innan mitt besök idag. Jag gillar honom. Han är ALLTID förberedd, har bra hand om mig, en realist och svar på tal. Han är rak och ärlig, precis som jag. Jag uppskattar det. Vi var båda överens om att inläggningen i Halmstad är det bästa för mig. Jag kunde inte hålla med honom mer. Så det är ju inte förvånande att jag fortsätter min sjukskrivning. Höjning av medicinerna gjordes i början av veckan, och det känns vill jag lova.

Har städat lite idag, tvättat lite, sitter nu helt utslagen i soffan. Dels för att det inte vart mkt sömn i natt och dels för att jag sett till att hålla mig sysselsatt. Har lagat mat till min sambo. El dogo har fått lunch. Och jag sitter och sörplar på mitt kaffe. Gjort moussefyllningarna till helgens beställda tårta. Har även gjort smörgåstårtan, eller ja, jag har fyllt den. Den ligger i kylen o gottar sig, snart dags för att spackla den, och imorgon ska den dekoreras, grabbarna grus ska ha den i samband med rockfesten imorgon. Skoj!

onsdag 13 februari 2013

Akutsjukvård?!?

Hur kan man kalla det akutsjukvård när det varken verkar vara akut akutsjukvård? Här i Sverige känns det som att akutsjukvård innebär allt ifrån1 vecka och mer...för mig känns inte det som akutsjukvård...utan bara sjukvård..

Haft två tunga och jobbiga dagar. Det finns så mycket som ligger bakom allt detta som man inte trodde inverkade så mycket. Men där har jag verkligen haft fel. Idag pratade vi om relationer. Tjohej mitt favorit ämne/diskussion :( Att små detaljer kan utgöra så mycket? Det är det lilla som gör det, eller hur säger man? Man inser även hur viktigt ens uppväxt är för ens fortsatta växande i sig själv betyder när man är vuxen. Psykologi är väldigt intressant, om man ändå hade förstått sig på det. Fast, man ska ju inte ha facit till allt.

Efter mer än ett år med detta så börjar man tyvärr bli allt mer van med hur kroppen fungerar. Jag har vid detta laget lärt mig att morgonarna är bäst, allt efter klockan 11-20 ca är fruktansvärda, apatiska tillstånd där man nog inte kan kalla mina tillstånd för mänskliga. Sen så är det precis som det vänder och jag blir rastlös,pigg?!?, orolig och har ingen ro alls för att sova. Det är sorgligt hur fort man vänjer sig vid olika saker, och det är fruktansvärt hur man väljer att acceptera att vissa saker händer. Eller hur man bara nonchalerar vissa saker för att man orkar inte lägga någon vikt i det eller att man inte har tillräklig ork för att orka bry sig. :(

Tänk om man kunde vända all kraft och energi som jag lägger på detta åt det andra hållet? Varför håller jag kvar vid detta? Varför är jag en tyrann mot mig själv och andra?  Varför kan jag inte släppa min fixering vid att ha stenkoll? Det är väl nu jag borde leva livet, göra misstag, lära av mina misstag, njuta,  skratta, hitta på äventyr med mera.

lördag 9 februari 2013

God morgon!!

Härliga lördag. Gick och lade mig vid 21 igår, som ett ursketet äpple. Men nu. känner jag mig faktiskt utvilad. Varför ska morgonen vara bäst för? Jag avskyr att jag är som ett kolli på em/kvällarna! Jag får väl börja med att ta en eftermiddagslur om dagarna. Om jag får ro i kroppen till att göra det vill säga.

Ska bege mig iväg om en stund till stallet. Ska bli kul. Blir nog mycket att göra. Fast man blir nog varm i kläderna rätt fort tror jag.

Nedräkningen har väl börjat, 3 dagar kvar, 8 timmar och 20 minuter. ååh jag börjar redan bli lite nervös. Och önskar att det vore den dagen, den tiden nu.


fredag 8 februari 2013

Hääääääälg!

Såååååååå jääääävla gött. Nu är det helg!!! UNDERBART! Två lediga dagar. Fläskfilén ligger och tinar, ska snart lägga den i Martinas magiska marinad. Målle blev precis matad, och jag sitter här i soffan med en vanilj café au lait! Fint ska det vara. Ska strax åka och inventera, sen handla till cafeterian inför morgondagen. Sen ska det hinnas med en promenad med odjuret oxå och tillaga maten till min älskade sambo. Händer inte mycket idag då jag ska upp tidigt imorgon. Morgan har snöjouren.

Maten har vart bedrövlig denna veckan, mer bedrövligare än vanligt. Finns en bakomliggande orsak till det tyvärr. Men hoppas det vänder nu snart. Och att jag får mer hjälp på tisdag!

torsdag 7 februari 2013

Håll tummarna

Vvaknade 04:30 idag...inte alls kul faktiskt, somnade fort och gott igår vid strax efter 21, men med orolig sömn. Men vågar inte ta mina sömntabletter när jag ska börja jobba vid sju. Var verkligen iskallt när vi gick upp imorse, pannan hade lagt av. Har haft en kanon dag på jobbet. Slutade klockan elva, stannade kvar en liten stund och var hemma precis innan tolv. Har gjort en sats muffins och smält choklad till frostingen som jag nu väntar på för att det ska svalna. Sen blir det att åka med dom till kungsbacka. Ska även unna mig en ny syrup på espresso house. Jag hatar denna veckan. Den har verkligen vart fruktansvärd jobbig på många plan, jag är odräglig och jag är ingen rolig människa att umgås med, jag är en tyrann och det jag gör mot mig och alla andra är tyranni. Jag försöker att distrahera mig själv och försöker uppehålla mig med saker för att komma på andra tankar. Bestämde mig för att jag skulle simma igår eftermiddag, men när jag kom dit, så vände jag. Jag skulle fan inte simma. Så jag gick in på karlssons, sen åkte jag till elgiganten och köpte kaffe.

Idag när jag jobbade så ringde min kontakt och pratade in på telefonsvararen, har blivit bokad på tisdag 15:30. Så för guds skull, håll nu alla tummar och tår som ni har. Nu får dom bannemig inte bli sjuka, annars får dem gå till jobbet ändå. haha, riktigt så hemsk ska jag väl inte vara...men jag vill ha ett slut nu, jag vill börja leva, för jag vet inte vad man kan kalla det jag håller på med nu, men att leva är det då inte iaf.

Nehe dags att åka till kungsbacka, sen ska jag o Målle gå slingan, husse ska squasha, så det innebär kontroll av tv kontrollen...wooolhooooo...hela england bakar idag ju

onsdag 6 februari 2013

onsdag men inte så mkt mer...

Måndag och tisdag var ju inte direkt någon höjdare. Är ledig idag. Tar det just nu i skrivande stund det lugnt med en kaffe och lyssnar på musik! Gott. Känner att jag bara behöver vara. Är mäkta trött idag, de två första dagarna på denna veckan har tagit väldigt mycket kraft och energi :( Men jag har iallafall skottat halva parkeringen, förberett middagen, och vart ute o busat med el dogo. Om en timme bär det av till Väröbacka för att hjälpa Eme med det sista av flyttstädningen, skulle ridit idag oxå, men tyvärr säger min kropp nej. Så efter städningen blir det en sväng med hunden och inte så många knop mer.

Tycker synd om sambon som gick upp vid fem igår morse, kom hem vid 17 tiden, åkte och tränade vid 19, kom hem vid halv tio, precis när han lagt sig en timma senare blir han utringd med snöjouren, han var ute och plogade till kl 04 imorse, sov två timmar. Och är fortfarande på jobbet och kommer inte hem innan halv fem, jag säger ta fan om det snöar ikväll/natt igen!

tisdag 5 februari 2013

.......

Häromdagen frågade jag min sambo om det finns något som han verkligen ångrar här i livet, och då menar jag verkligen något som man ångrar av hela sitt hjärta. Jag vet vad jag ångrar. Ja, det är lätt att vara efterklok, men vad säger man hellre tjocl och lycklig. Visst, jag var väl inte lyckligaste i världen, men nu inser man att ens lycka inte sitter i hur man ser ut eller hur mycket man väger. Sist jag vägde dessa kilon gick jag i femte klass. Då var det mycket, nu är det för lite. Ser jag tillbaka, så var detta allt jag strävade efter, nu, allt jag strävar efter är att få det ogjort. Missförstå mig rätt, jag mår inte dåligt i den bemärkelsen, utan min "psykiska ohälsa" är vikt relaterat. Min enda önskan innan operationen var "snälla gode gud gör mig smal, då kommer jag må mycket bättre, livet blir lättare och jag ser bättre ut och slipper alla följd sjukdomar utav att vara överviktig" NU, jag önskade att jag var överviktig. Jag baserar det på att jag bjöd mer på mig själv, jag struntade i folks åsikt om mig, jag körde mitt race. Jag var stark i mig själv, visst jag mådde väl inte bra av min övervikt heller, jag vandrade ju på min dödsväg fast åt andra hållet. Nu ser jag för jävlig ut, insjunkna kinder, höftben som sticker ut, alla revbenen sticker ut, ja, du ser hela bröstkorgensform, på ryggen ser man hur revbenen sticker ut, skuldrorna...ja jag kan göra listan lång. Att mitt liv innan operationen skulle göra så att jag fått anorexia hade jag aldrig i min fantasi kunnat tro, enligt en utav kontakterna på ätstörningen, så lever jag ju in en "mysslyckad-värld-cirkel" alla mina oändliga försök till att gå ner i vikt med mera har satt sina spår nu, i min anorexi och mitt sätt att kontrollera maten. Det köper jag.  Det är jag helt med på. Jag vet inte riktigt vad som kan få mig till att ändra på det tanke-liv-banan jag har nu. Samtidigt som detta föregångna år vart det bästa, så har det ju även vart det sämsta. Så jag måste ju ta mig ur detta nu för att 2013 ska bli det absolut bästa.
Jag förstår inte att folk orkar med mig. Jag känner mig som en börda för alla. Jag tar mycket energi och allt det där! Denna veckan har fått en jobbig start, jag vill bli "frisk" jag vill bättra mig och jag vill bli inlagd nu. Det känns som det enda alternativet nu.

Känner hopplöshet...

Gårdagen var den segaste i mannaminne, och som jag skrev igår så vart jag besviken över att läkaren var sjuk. Kan han dock inte rå för. Blev ombokad tills idag. Sov jätte dåligt i natt och vaknade varannan timma. Väl på jobbet så börjar jag dagen med att slänga min Iphone i toaletten, så nu ligger den i risburken..hoppas att den överlever. Och inte nog med det, så ringer de från ätstörningsenheten, läkaren är fortfarande sjuk, likså min ssk jag oxå skulle träffa idag och imorgon. KUUUUUL ..känner att jag har verkligen flyt nu :'( vill bara gråta just nu..känns som att jag går runt på glas. Att kroppen är så skör så skör att den snart går sönder, brister, faller ihop. Orkar inte med den här jävla skiten mycket längre till. Gav upp gjorde jag för länge sen, men nu känns det som om hoppet har lämnat kroppen. I och med att den läkaren bara är på mottagningen måndagar och tisdagar, så blev jag preliminär boka nästa tisdag eftermiddag....faaan säger jag. Blir att åka iväg en sväng idag, jag måste uuut, jag får panik. Måste bort. Hade helst velat lämna hööövet hemma så jag hade kunnat få lite lugn och ro! Men ikke!

måndag 4 februari 2013

Besviken :(

Vaknade imorse 20 minuter innan klockan skulle ringa. Åh vad jag hade sovit gott i natt. Blev ju inte mycket sömn varken i fredags natt eller i lördags natt. Skulle jobbat ju, men fick ta en semester dag då jag hade fått ett "akut läkarbesök". Precis när jag ska bege mig ut genom dörren vid kvart i åtta, så ringer min ssk från Varberg, för att meddela mig att läkaren ligger hemma i magsjuka och att de måste därför ställa in dagens besök :( Jag blev riktigt besviken då jag har gått och väntat på denna dag, dels för att jag vill veta hur vi ska fortsätta och hur vi ska göra med allt för att ha sönder detta ekorrhjul.
Jaja, jag begav mig ändå till varberg för jag hade andra ärenden inplanerade. Precis när jag kommer till Varberg ringer min ssk. Och bokar in mig imorgon kl 15:30. Med 9+ % procents säkerhet så blir det av :( kul. Jaja, jag behöver iaf inte ta en semester dag då jag bara jobbar till elva. Fast jag kan väl inte klaga på idag ändå, sov ju riktigt gott, plus att det var skönt att vara ledig idag när man har jobbat helg. Så håll nu tummarna för att det blir ett läkarbesök imorgon!

söndag 3 februari 2013

Redigt nervös!

Haft en bra dag, kkort dag på jobbet, direkt till stallet för att rensa och fixa med papper. Gjorde klart allt från lördagen och för att ladda upp för nästa lördag. Det är så kul, är väldigt motiverad och laddad. hehe. Åkte hem för att möta upp sambon och göra klart de sista muffinsarna som jag inte hann färdigt med innan jobbet. Lugn och städad em/kväll. Har ju inte sett sambon på hela helgen så vi hade lite kvalitetstid, kanske man kan uttrycka sig.

Är väldigt nervös inför morgondagens läkarbesök i Varberg. Sitter mycket och funderar kring vad de kommer att säga, vad kommer den somatiska undersökningen  visa, blir det inläggning, och vart i såfall. Det pratades ju först om Halmstad, sen frågade hon om Varberg, men det är högst otänkbart om det inte blir en annan avdelning så hon pratade om medicin samt kirurgavdelningen och det kan jag gå med på. Så allt kan väl hända imorgon, tror jag. Fick med mig några näringsdrycker i näven förra gången, samt en massa recept ppå näringsdrycker. Har inte ens öppnat de jag fick med mig eller hämtat ut dem som hon skrev ut :( suck.

Najtinajt

Vätska i kroppen..

Detta är andra natten på dagen jag vaknar mitt i nätterna av att händerna och fötterna värker något så kopiöst, fingrarna och tårna är knappt böjbara och det gör skit ont. Tror att jag börjar samla på mig väldigt mycket vätska! Inget kul alls, inget bra tecken över huvudtaget!! Urs. Har nog inget val än att berätta för dom imorgon.

Snart dags att åka på jobb!
Hoppas alla får en underbart härlig söndag!

lördag 2 februari 2013

Extremt förskräcklig!

Håller på att hjälpa en kompis att flyttstäda, eller ja, vi är färdiga för dagen och jag har kommit hem, mannen är iväg på skojsigheter och jag har arbetarhelg. Trots att flyttstädning nog är ngt av det tråkigaste så har det ändå vart JÄTTE kul och fantastiskt trevligt. Jag och Emelie bodde ihop förut, roomie så att säga. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och hur mycket vi "saknar varandra" eller hur man ska säga. Det blev lite emotionellt när jag berättade hur detta året varit. Jag förstår väl egentligen inte hur illa det har varit/är. Det är nog svårt att se det själv eller så väljer man att blunda för det, vilket är i princip det enklaste man kan göra, tyvärr. Emelie är en sån person som alla borde ha i sina liv. Hon är grym, fantastisk och TREVLIG mot alla hon möter. En underbar människa och jag ska vara glad över att känna henne.

Känner att jag är väldigt förskräcklig att vara runt just nu, väldigt nervös angående måndag och många tankar far omkring angående det, så jag är mer än extremt förskräcklig att vara med just nu. Tyvärr. Vet inte riktigt vad jag hoppas på eller vad jag förväntar mig. Förväntar jag mig storverk? Förväntar jag mig att läkaren skriver det där intyget? Förväntar jag mig att det huxflux skall bli bra bara sådär, jag har INGEN JÄKLA aning...något hoppas jag ju på, självklart. Men vet inte riktigt vad, det bästa är väl att göra något drastiskt.

Tack o hej. Nu är det natten för mig och fritzelbarnen, upp för arla korna imon! Innan tuppen hinner gala!!

Najtinajt <3

måndag 28 januari 2013

Vägskälen i våra liv.

Vi har/haft saker/problem/påstötningar av olika slag här i livet. Många utav våra hinder kan vi lösa, men ibland kommer vi till de vägskälen när vi inte vet vad som är rätt eller fel, eller vilken väg  jag ska  ta, ska jag gå åt höger, eller ska jag gå till vänster? Kanske kommer jag fram, om jag har tur, krokigt men kanske. Eller ska jag fortsätta att vägen vandra. Man måste inse att vissa saker/problem/hinder/påstötningar kan man INTE klara själv, ödet säger oss också att det är inte meningen att vissa saker ska vi stå ensamma med. Vem hade kunnat tro att man hade kunnat bygga Rom på en dag, alldeles ensam? Utifrån eget perspektiv, så är jag en hjälpare. Jag hjälper andra. Jag ger utav mig själv, när som helst, hur mycket som helst. Är det för att slippa ockupera sig med sitt eget och för att slippa stå till svars för vissa saker/tankar/situationer man måste ta tag i, men som man undviker för att 1. Man står inte med facit i hand. 2. Man vet inte hur det blir oavsett vad man väljer 3. För att det suger all mus och energi från en eller 4. Man är rädd för att tappa kontrollen. Hur som så tror jag att människan( i detta fall JAG) är feg, jag har funnit iallafall en sak som jag kan ha full koll på. Desutom något jag är bra på. Man har präglats sen barnsben om hur viktigt det yttre är, vad man bör äta, vad man inte bör äta och vad man definitivt INTE ska äta, vad man ska säga och inte säga. Hur man ska föra sig och hur man inte ska föra sig. Ja listan kan göras lång. Visst jag var knubbig redan i lågstadiet, smeknamn och öknamn eller hur man ska förklara det utgjorde hela min skolgång, från första dag i första klass till sista dagen i gymnasiet. Jag kan inte rå för att tänka hur hade det kunnat bli om det var tvärtom?? Hade jag vart den som kallat dig för fetto eller fläskberg med mera. Var det jag som hade lagt fälleben på dig eller gömt och tagit dina saker? Eller hade jag vart den som hånskrattat åt dig medan du gick förbi eller åt allt du gjorde? Hade jag vart den som inte hade accepterat dig för den du var? Det jag vill komma fram till är att man kan aldrig veta hur livet ter sig, vi kan inte förändra framtiden, vi kan inte förhindra det som varit. Men vi KAN förändra det som är NU! Det jag vill poängtera, hade jag vart i den situationen som jag är i nu om jag inte hade gått igenom det jag gått igenom? Jag skriver inte detta för att folka ska tycka synd om mig och sympatisera, detta är bara min tankeställning, något jag funderar och försöker få klarhet i. Jag vill att alla barn i vårt samhälle ska få växa upp utan detta, ingen ska behöva tycka att det är jobbigt att leva, gå till skolan eller att undvika saker i sin uppväxt på grund av det som sker i samhället!

Sjukhusvård-behandling

Hade helt fått för mig och skrivit ner i agendan att jag skulle vara i Varberg idag klockan 13..efter en stund när jag frågat receptionisten, så visar det sig att jag tagit fel på dag :( Men som tur var fick jag träffa min kontakt för ett kort samtal. Vi samtalade om hur det har gått och med mera. Hon ska kontakta läkaren som ska skriv ett intyg i vårdande syfte till sjukhuset i Halmstad. Halmstad är enda alternativet tyvärr. Visst, det är "långt" ifrån hemmet, min sambo och mina vänner. Men som sagt, Varberg är inget alternativ, iaf inte för detta ändamålet. På ett sätt känns det riktigt trist att behöva läggas in och bli vårdad på grund av att man har problem med maten. Men samtidigt kan det vara en spark i baken för mig, som varken min sambo eller mina vänner kan ge mig. Min panik gentemot maten kanske är bra om de infinner sig någon annanstans än hemma hos oss, då detta verkligen har tärt och slitit på mitt och Morgans förhållande. Enligt min kontakt i Varberg, så kommer paniken att komma i början, det kommer att vara tufft, det vet jag och jag inser, eller det är svårt att tänka hur ens känslor och reaktioner kommer att te sig, men jag vet att detta kommer inte bli lätt. Ärligt talat, jag vet inte vad jag har att vänta, dem har pratat om tvångsmatning i form av son med mera. Jag hoppas verkligen dem kör ner maten i halsen på mig och vrålstirrar så att jag inget annat val har än att svälja. Som situationen är just nu, så är den inte hållbar. På det vardagliga planet så har yrsel blivit mer omfattande. Idag tex fick Morgan nästan bära mig dem sista hundra meterna för att jag höll på att svimma, han bar mig inte hela vägen, men nästan. Jag undviker många av dagarna i veckan att gå ner till brevlådan, för att jag måste gå den lilla biten upp igen, jag drar mig länge o väl, tills blåsan nästan spricker, för jag vet att jag måste kämpa mig upp för trapporna igen. I jobbsammanhang, har det heller inte blivit bättre, jag får svårare att kontrollorera tröttheten och orken som resulterar i onödiga utfall. Jag tar hissen en våning för att slippa gå i trapporna. Allt detta har jag orsakat, jag har orsakat mig själv denna situation. Den första frågan som ploppar upp i huvudet är, Hur fasiken kan du göra så här mot dig själv, hur kunde du låta det gå så här långt?? Det finns oändligt många frågor jag försöker ställa mig själv om hur JAG kan göra så här mot mig själv. Jag har inget svar. Jag kan inte svara på mina egna frågeställningar. Det är fruktansvärt jobbigt. Det jag gör idag, det gör jag på rutin. ALltså, inget som avviker, det är raka spår, samma mönster, samma tankar, samma jakt med mera. Så på ett sätt är jag fruktansvärt glad att jag ska läggas in, trots att det blir i Halmstad och jag vet att ingen kommer att komma o hälsa på. Men det gör inget, jag får v ård, jag får hjälp med mina tankar, med maten. Visst jag kommer flippa, tårarna kommer att spruta, jag kommer vilja ge upp, men jag ska kämpa. För livet är så mycket mer värt än några extra kilon. Livet är inte din vikt! Livet är inte vä'rt att offras bara för att vara smal. Jag går på min dödsväg just nu. Jag ska ta den där jävla högersvängen snart.

Min mamma höll på att ställa in sin årliga resa till sitt och pappas hus i Thailand, på grund av mig. Frågar ni mig så tycker jag att det är idiotiskt, men hade det vart tvärtom, så hade jag nog gjort likadant. Så därför har jag beslutat att inget säga till mina föräldrar förräns jag är på min "semester", för risken att min mor bokar första bästa flyg är 100 procent förutsägbart och garanterat, det spelar ingen roll om hon skjuter påven, hon kommer komma, tro mig.....

söndag 27 januari 2013

Imorgon är imorgon och inte idag

Kan konstatera att man behöver vara vältränad för att skotta blötsnö...jisses. Det tog mestadels utav kvällen efter att ha blivit piskad upp i brygga utav moder jords härliga väder omslag. Mjölksyra deluxe i hela kroppen, men som tur var hade min man gjort en kopp te till mig när jag kom in efter allt skottande. Han är bra han. Så det var bara till att luta sig tillbaka, sitta in stjärten i soffan och njuta av det varma teet. Gott. Efter en sådan här kväll så var det verkligen behövligt!

Är ledig ännu en dag imorgon. Gott. Men ska dock vara på möte i varberg klockan 13. Ännu ett besök på det där stället, har väl inte kommit så långt i boken jag fick som läxa att läsa i. Jag tror att jag har dragit mig så för att läsa mer på grund av det skälet att man känner igen sig själv hela tiden när man läser. Så det har både vart intressant det jag läst, men samtidigt väldigt skrämmande, och det är väl det som tagit över hand att jag inte fortsatt att läsa boken, dock skulle jag vilja läsa mer, men inte än på ett tag. Hoppas inte det är vägning imorgon, visst nu var det väl två veckor sen, men det känns som igår. :(

Meeeen imorgon är en annan dag, det tar vi tag imorgon istället. Ska se ett avsnitt utav cakeboss innan jag sussar kudde!

Najtinajt!

"KÄRLEK ÄR DET ENDA SOM VÄXER JU MER MAN SLÖSAR MED DET"