lördag 6 april 2013

Julafton!

Ja det kan man verkligen säga att det varit ikväll. Jag och Morgan var hembjudna till mina föräldrar....säger som antik-Magnus i mästerkockarna TAAAACKARRRRR! Efter en dag som denna var det otroligt skönt att inte behöva tänka på att laga mat. Vill inte gå in på detaljer. Men det var skönt iaf. Dem kom som sagt hem i onsdags, jag hämtade dem vid flyget. Det var roligt att träffa dem igen..var nog fyra månader sedan sist..Dem hade nog köpt med sig hela Thailand på väg hem. Ska lägga upp bilder, men jag fick iaf två jätte fina saronger, riktiga asiatiska saronger i härliga färger, toppar med ärm, massa bakgrejer, samt foodcolors och smaksättare och sockerdekorationer, vi tillsammans fick två kuddvar i äkta thai-siden med ett foto av oss på, riktigt fint och extremt gulligt och rart gjort, jag fick en färgglad sommarklänning. Några mer toppar. Shorts..med mera. Morgan fick några "märkes tshirts". vilket var behövligt då han bara går runt i "arbetar" t shirts i stort sett. Han fick fyra ölkylare utav pappa, hahahaha! Har säkert glömt en hel del..

När vi kom hem vid halv tio och jag skulle ställa mig och skära upp tårtan för att fylla den, så upptäcker jag att jag misslyckats med bottnen. fy för den känslan säger jag bara. Så det var bara till att ställa sig å göra en ny tyvärr. Ja ni läste rätt. Jag är galen och jag är inte alltid vid mina sinnes fulla bruk, men tårtan ska ju ätas och levereras på söndag så den mnåste fyllas idag för att bli saftig..så jag fick ställa mig och göra en ny, klockan är  nu halv ett på natten och jag väntar på att "fanskapet" ska svalna så att jag kan fylla den så att jag får gå å lägga mig, måste upp vid åtta imon, åka till kungsbacka klockan tio för att göra ärenden, sen kommer mina föräldrar och sedan är det kalas på eftermiddagen. Så det är fullt ös!

Najtinajt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar