tisdag 2 april 2013

Prestations förmåga!!

Imorgon kommer den där vardagliga pressen tillbaka som legat vilande i några månader, ja inte helt vilande men nästintill. Hur kommer det sig att kvinnan (eller ja, det kanske bara är jag) hela tiden måste pressa sig till det yttersta för att bevisa på något vänster att hon är faktiskt bättre än vad hon är. Gällande vad som helst. I vardagligt språk så pratar jag om individens prestations förmåga...

Jag har på grund av diverse anledningar genom åren känt att jag inte duger något till och att jag hela tiden måste arbeta 200 procent för att bevisa att jag är bra och sticka ut. Men då blir man helt plötsligt kallad för att man tex är FÖR ambitiös, FÖR duktig och FÖR mycket.

Det känns som om människan (läs jag) blir aldrig nöjd, vill alltid ge mer än vad som finns energi messigt, ge mer utav en själv för att bevisa att man kan, man är bättre, att man är duktigare helt enkelt. Utan vidare anledning egentligen, för man är den man är, visst man kan göra det där lilla extra då och då, men inte ALLTID! Det finns ju faktiskt gränser, har jag hört. >Snart försvinner väl snart hela handen om man fortsätter mata med fingrar...

Men iallafall..Har pysslat här hemma idag, dammsugat, möblerat om lite, plockat iordning. Haft besiktning utav pelletspannan och keddyn och besiktning utav skorstenen. Kan säga att jag är mäkta imponerad hur mycket framåt utvecklingen går. Och att det trots allt är svårt för mig som räknas som "ungdom" men som ä'r vuxen..Besiktningsmannen hade med en kamera som han gick upp med på taket och som han ålade ner i skorstenen, efteråt satt vi båda på trappan och kollade igenom filmen. Och vi pratade om keddyn, och tätningen o så. Imponerande!

Gjorde gulash till middag idag. Morgan fick även en liten barkbit till. Så det blev lite matigare för karln :P Vi har även flyttat bilfirman. Vad tomt det blev, men ack så så skönt att det bara står två bilar här nu igen! Stekte falukorv förut och ska nu gå och stuva makaroner så Morgan kan variera sig lite denna veckan iaf, e väl inte så där sanslöst kul att äta gulash varje dag, nog för att det är gott!!

Har även satt musiken på högsta volym. FÖR nu är det EGENTID!!! Vilket innebär egentligen inget tjooheej, för jag ska diska, hänga tvätt och ja, stuva makaroner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar