tisdag 9 april 2013

Tackar coop!

Denna tisdag började nog som den segaste i mannaminne. Kunde inte förmå mig att göra någonting...nästintill. Helt avtrubbad. Igår somnade jag så fort jag la huvudet på kudden strax efter 22. välbehövligt. Har ju nästintill vart obefintligt med sömn i helgen. Trodde nästan jag skulle sova hela dagen idag. Men jag vaknade vid 8 snåret. Låg o blundade till halv nio tills jag inte kunde hålla mig längre, det är ju satan att man ska vara så kissnödig på morgonen när man vaknar :P Tyvärr så har jag inte ro i kroppen för att gå ner på toaletten för att sedan gå upp och lägga mig igen. Man har ju egentligen tusen saker att göra, sånt man måste göra när man väl gått upp. ;)

Hunden vankade av och an i huset, så jag förmodar att han med hade bråttom ut på dass. Sen ville vovve ha frukost då han alltid är konstant hungrig. :) trött som ett båtvrak på havets botten, så satte jag igång tekokaren. Alldeles för lat för att brygga vanligt kaffe, så jag gjorde mig en kopp äckel-pulver-kaffe istället, nåja, det fick duga.

Tog mig en skål med banan/vaniljyoghurt med lite havregryn och placerade min sargade kropp i soffan. Två avsnitt av greys anatomy tillsammans med Målle, vart en bra mysig start på dagen. Trodde aldrig att jag skulle vakna till liv, så jag bestämde mig för att göra mig i ordning, pynta med lite spackel och gjorde mig redo för avfärd. Denna gången for jag och vita faran mot Kungsbacka. Först och främst skulle vi ha RIKTIGT kaffe. Så vi tog ett depot stop på kungsmässan och espresso house, för den absolut favoriten och vinnaren genom tiderna, soyavaniljcappuccino.

Sen det nödvändiga ontet, tanka bilen. Finns väl inget tråkigare än att tanka bilen och se pengarna rinna igenom ens fingrar. Vi for sedan till Coop för att handla. Har ekat i kylen några dagar nu. Så det var verkligen välbehövligt. Nästan så att kylskåpet hade magknip för att den inte blivit påfylld.
Positivt överraskad gick jag med ett flin från kassorna. Jag har idag för första gången i mitt liv "gratishandlat". jag känner mig lite dum måste jag säga, men det är ju inte gratis egentligen, de som är medlemmar på coop får ju återbäring med mera. Vi hade lite över 800 kr i återbäring. Så tack coop för detta. Det lönar sig!

Fortfarande inte fått upp värmen för dagen och det hjälper ju inte direkt att det känns som en vinterdag ute idag, vad hände med det vackra ljumna vårvädret?? Fryser som en gnu, tänt en brasa i keddyn. Luktar ju så gott när man eldar...flinar och tänker, fasike nvad jag är glad som bor på landet. Nu blir det mat alldeles strax. Har dock inte riktigt bestämt vad det blir ännu. Kokar morötter och broccoli till mitt "grönsaksmos" jag brukar göra..mmm lite ljummet grönsaksmos på ett knäckebröd är ju hur gott som helst. Det får det nog bli. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar