Vid halv tolv i förmiddags ringde telefonen. Hade igår avbokat mitt besök på ätstörningsenheten imorse. Jag hade mina skäl, dock inga skäl för att avboka tiden. Men ändå, det var min kontakt som ringde, hon meddelade mig att klockan 13 på måndag är det inskrivning på PIVA i Halmstad. Hon berättade även att jag måste komma inom henne på måndag på ätstörningsenheten i Varberg för att jag måste ha med mig en remiss i handen. Varför vet jag inte, för jag har ju en "bokad plats", jaja, det är väl för pappersarbetet antar jag. Jag vet inte hur många frivolter mitt hjärta har slagit idag. Börjar smått fundera på hur många frivolter till hjärtat klarar. Visst den här dagen var ju väntad, men jag trodde att jag skulle få mer "tid", eller, missförstå mig rätt, jag menar lite mer tid för att få "förbereda" mig, dels för en inläggning och dels att det har blivit tusen samtal att ringa och helt plötsligt blev det stressigt. Jag har även febrilt försökt få tag på mina semestrande föräldra, utan någon framgång. Tusen tack till Annelie som hjälper mig med mina föräldrars katter. Sen var det ju den lilla vovven. Men jag tror och hoppas att det löser sig. *Hoppas Hoppas* Känner mig som en börda.
Det här ska bli bra. Jag måste se det på det viset att jag gör detta för mig och Morgan, för annars kommer det inte vara något mig o Morgan så länge till. Jag är trasig, vi är trasiga tillsammans. Vissa dagar är bättre, men MÅNGA dagar är sämre, och det sliter ju så på vårt förhållande. Jag vill tro att jag o Morgan ska sitta där tillsammans på äldreboendet och bli gamla o grå tillsammans. SÅ detta är ngt som måste göras. Och det är väl kalas att det händer redan på måndag. Men att jag ska ligga inne i 4 veckor som det såg ut nu, var jag inte beredd på. Men det är väl så det är. Jag är glad att det kommer vara i Halmstad, så att jag helt kan skärma av från min vardag och bara fokusera på att bli bra. Det är kanske bäst så. Jag vet inte. Hoppas jag får ta emot besökare, tror dock inte jag skulle få ngt besök men utifall att.
Vilken tur att jag har en massa olästa böcker som jag har samlat på mig inför detta. :) Inget ont som för ngt gott med sig hahaha
Hoppas ni får en fantastisk helg, själv så ska jag jobba lördag och söndag och i morgon kommer svärmor och Roger på besök. Ska bli jätte kul!
Ta hand om varandra
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar