onsdag 13 februari 2013

Akutsjukvård?!?

Hur kan man kalla det akutsjukvård när det varken verkar vara akut akutsjukvård? Här i Sverige känns det som att akutsjukvård innebär allt ifrån1 vecka och mer...för mig känns inte det som akutsjukvård...utan bara sjukvård..

Haft två tunga och jobbiga dagar. Det finns så mycket som ligger bakom allt detta som man inte trodde inverkade så mycket. Men där har jag verkligen haft fel. Idag pratade vi om relationer. Tjohej mitt favorit ämne/diskussion :( Att små detaljer kan utgöra så mycket? Det är det lilla som gör det, eller hur säger man? Man inser även hur viktigt ens uppväxt är för ens fortsatta växande i sig själv betyder när man är vuxen. Psykologi är väldigt intressant, om man ändå hade förstått sig på det. Fast, man ska ju inte ha facit till allt.

Efter mer än ett år med detta så börjar man tyvärr bli allt mer van med hur kroppen fungerar. Jag har vid detta laget lärt mig att morgonarna är bäst, allt efter klockan 11-20 ca är fruktansvärda, apatiska tillstånd där man nog inte kan kalla mina tillstånd för mänskliga. Sen så är det precis som det vänder och jag blir rastlös,pigg?!?, orolig och har ingen ro alls för att sova. Det är sorgligt hur fort man vänjer sig vid olika saker, och det är fruktansvärt hur man väljer att acceptera att vissa saker händer. Eller hur man bara nonchalerar vissa saker för att man orkar inte lägga någon vikt i det eller att man inte har tillräklig ork för att orka bry sig. :(

Tänk om man kunde vända all kraft och energi som jag lägger på detta åt det andra hållet? Varför håller jag kvar vid detta? Varför är jag en tyrann mot mig själv och andra?  Varför kan jag inte släppa min fixering vid att ha stenkoll? Det är väl nu jag borde leva livet, göra misstag, lära av mina misstag, njuta,  skratta, hitta på äventyr med mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar