Sitter i skrivande stund och dricker en kopp te och bara slappnar av efter en lång men härlig dag! Försöker fundera ut hur jag skall göra för att ta mig ur hela den här röran, har tyvärr inget vettigt svar..får nog sova på saken en eller två nätter. :P Det är svårt, hade det bara vart så enkelt som alla tror att det är så hade jag väl för sjutton gjort det för länge sedan?!? Eller hur? Det här är lite som att ha magsjuka (dålig jämförelse, men det bästa jag kommer på för tillfället), inget man ens önskar sin värsta fiende. Jag vill inte att någon ska behöva gå igenom detta, jag vet att många gör det utan att ta/eller få hjälp, för att komma ur det. Till stor del skyller jag på samhället, visst, det kanske var svagt och fegt sagt. Men ibland undrar jag, hade det vart så här om samhället inte hade "pressat" en till något sånt här? Eller är det för att jag har sett skillnaderna som faktiskt är mellan att vara åt det ena hållet och det andra hållet? Är jag så rädd för att tappa kontrollen för att jag vet att jag har så fruktansvärt dålig själv disciplin? Som jag skrivit många gånger, jag har inte svaren på mina egna frågor, och undrar om detta är något jag kommer få dras med eller kommer det att "gå över"? Antingen av sig själv eller med hjälp utav den hjälpen jag redan får! Jag hoppas ju innerligt att jag bara vaknar en dag och så är allt som vanligt igen, eller iallafall att det är "bättre".
Mycket att fundera på! Men nu ska jag vila denna stackars sargade kropp!
Förresten, fick köpt dessa idag med, ÄNTLIGEN!!!!!!!
God natt!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar