Fredag...min tredje lediga dag..klagar inte. Är gräsänka hela dagen och halva natten då sambon är på julbord ikväll. Jag har fått gjort lite grann, men mer väntas. Har gjort mig en to-do-list...som jag sakteligen ska beta av så smått, har redan lyckats beta av några grejer.
1.Leverera kakor.
2. Fyllt på kyl, frys och skafferi.
3. Gjort en ny tårtbotten samt fyllningar.
4. Gjort min magiska marinad och lagt fläskfilén för en badstund.
att göra
5. Tillaga köttet
6. Städa, tvätta och sånt tråkigt som måste göras
7. Göra färdigt tårtorna
Har säkert glömt något, har fortsatt min träning med Målle och ska fortsätta i eftermiddag under promenaden oxå. Vi måste bli lite strängare mot honom, då han börjat komma in i "trotsåldern"..så ett fast järngrepp hädanefter :P
Kommer no att stendäcka i soffan ikväll. Tur att jag är gräsänka då..men planen är att ha chickflickmaraton...
Ser fram emot en kväll på Liseberg och julmarknaden imorgon med underbara systrar, respektive och vänner. Ska bli så mysigt. Det är helt obeskrivligt magiskt att gå på julmarknaden och ett plus i kanten är ju oxå att det är snö. Det gör det mer underbart, om det går.
Tack till min snälla kollega som gick med på att byta pass under helgen med mig så jag kunde få möjlighet att fira min födelsedag på Liseberg. STORT TACK!! <3
ha en underbar helg, andra advent!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar