Kan konstatera att man inte kan tvinga fram inspiration...tänkte göra en övningstårta, har bakat bottnarna, fyllningarna gottar sig i kylen. MEN min inspiration och kreativitet är som bortfluget. Har ingen inspiration om hur jag ska dekorera den, det är en övningstårta, så jag vill ju träna på sådant jag är mindre bra på. Men kommer inte på något...har gjort några rosor. För det behöver man alltid träna på. Men där tog det stopp. Suck. Så jag gav upp. Hoppas att inspirationen kanske finns där imorgon.
Sitter istället och dreglar på olika bakwebshopar, om allt jag vill ha, nya färger, nya verktyg med mera...så galet att det ska vara så dyrt. Att en hobby ska vara så kostsam. :P
Fick ju i läxa i onsdags att jag ska för en dagbok...en matdagbok. Har inte fyllt i något ännu. Men det är ju inte direkt svårt..i onsdags: ett knäcke. Torsdag: två knäcke: fredag likaså, lördag likaså. idag söndag: ett knäcke. Så det är ju inte så svårt att komma ihåg :S Ska bara komma ihåg att skriva ner det på papper.
Har vart hos mina föräldrar och hämtat deras skrivare så nu kanske jag kan få tummen ur att skriva ut det jag ska skicka till socialstyrelsen och patientförsäkringen.
Helgen har annars vart lugn. Skönt. Jobbar kväll imorgon. Skulle jobbat halv dag på tisdag, men iomed att jag ska vara hos läkarn kl 10 så fick jag ta en semesterdag. På onsdag blir det att göra sig fin på salongen hos underbara Anna. Piffa till sig lite... :D Så man kan säga att nästa vecka blir lugn och bara tre arbetsdagar.
Att hålla fast vid ilskan är som att ta ett hett vedträ och försöka kasta det på någon: du blir själv bränd!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar