Det är helt tyst här hemma....måndag eftermiddag. Det enda som hörs är motorvägen. Man är inte van vid tystnaden, eller det "privata"...eller jag har ju haft eget rum den senaste veckan så visst, det har vart privat så, men det är ju sånt bröt hela tiden. Folk som klampar i korridoren, folk som står i korridoren precis utanför min lite glest öppna dörr och det känns nästan som om de skriker i korridoren...irriterande i början, men man vande sig. Men nu är det så skönt med det lugna här hemma. Jag som brukar ha på spotify på högsta volym här hemma så att väggarna vibrerar...cocos ligger på soffarmstödet och sover harmoniskt, jag försöker hitta en ställning i soffan som fungerar, hittade en skol med sallad som var över från Morgans tacos igår. Självklart med guacamoledip till ;)
Det är trist för allt smakar skit, jag kan inte dricka kaffe under några omständigheter alls, ingen mat lockar över huvudtaget, allt smakar konstigt eller jätte illa...det enda som smakar som vanligt och som jag trycker i mig det är te, halstabletter och tuggummi! Får hoppas att det snart går över.
Inväntar min man, vet ej när han kommer hem idag. SNart förhoppningsvis, för jag vill duscha, jag är ju inte direkt fräschaste kvinnan i sverige just nu ska jag väl erkänna..När man är van vid att duscha 1-2 ggr om dagen så känner man sig riktigt grotesko äcklig nu..har inte duschat på en vecka. Japp, ni läste rätt...tur att det finns tvättlappar som gör det möjligt för en att "hålla rent på diverse mer intima ställen" Anledningen till att jag väntar på min man för att duscha det är att 1. Jag får knappt av mig kläderna själv. 2. Kan ju trilla omkull i duschen, typ tappa tvålen eller något sånt dumt :P 3. Tryggheten att han är hemma!
Japp helt invalido! Undra om kommunen är villig att skicka ut lite assistans till mig? Hemtjänsten är ju ändå hos två av mina grannar, dem kan väl göra en avstickare :P
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar