torsdag 27 september 2012

Spegel, spegel på väggen där...

...hon ligger på soffan och drar långsamt av förbanden, det smärtar lite på olika ställen medan på andra ställen känns det ingenting på grund av känsel bortfall. Nyfiken som hon är så går hon fram till spegeln efter att alla förband är avlägsnade. Hon synar sin kropp i spegeln, snurrar lite åt höger, skådar sin ärriga mage, snurrar åt vänster, ser att ärren går bak mot ryggen. Snabbt skyndar hon därifrån tillbaka till soffan. Hon försöker så fort hon bara kan att sätta nya förband på magen så hon slipper att se sin deformerade, knöliga mage. Känslan som flickan upplevde vid spegeln önskar hon ingen annan människa. Känslan när hon fick se ärren från höger, från vänster, den nya "naveln", ärret som är format som ett ankare, det är allt annat än vackert, hon kan inte ens själv med att se sina ärr. Förbanden åkte på och snabbare än ögat så var även korsetten på. Så problem löst, problem borta... :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar