tisdag 4 september 2012

För Er som inte vet och tycker jag är korkad

Så här i efterhand så är det ju väldigt lätt att vara eftetklok. Men jag vill med mina egna ord försöka få Er som tycker att jag är extremt korkad och dum som gjorde operationen, eller ja, inte gjorde själva operationen utan varför jag inte väntade med operationen till jag var "frisk" från min anorexi. Jag vill berätta för Er så att ni eventuellt kan förstå varför jag var dum nog att välja att göra operationen trots att jag mycket väl visste med mig att jag definitivt inte skulle göra den nu med tanke på i vilket skick och kondition min kropp befinner sig i.

Vi börjar så här;
(vi glömmer för någon minut att jag har anorexi) Opponera att du har ett problem, eller snarare ett komplex. Ett komplex som du mår riktigt dåligt över. Ett komplex som får dig till att se på dig själv på ett helt annat sätt än vad omgivningen ser, det här komplexet gör att du får dåligt självförtroende, det "hindrar" dig från att "leva livet", det hindrar dig från att helt enkelt njuta av livet, ta för dig av livet i olika sammanhang, att det håller dig tillbaka, även där i olika situationer, t ex samlag, socialasammanhang, visa upp sig på diverse ställen som badhus, strand, ja offentliga platser där du riskerar att visa och skylta med ditt komplex. Vi kvinnor har alltid haft stor press på oss, mycket på grund av media. Men i alla fall. Detta komplexet, hade du inte gjort allt för att bli av med detta komplex no matter what??

Så till mitt "komplex", min överskottshud, som mer eller mindre fick mig till att bli anorektiker. Inget jag direkt är stolt med att skylta med men ibland måste man för att folk som inte har en aning ska försöka FATTA hur man har det. .... Mitt komplex gjorde att jag fick en helt annan syn på mig själv än vad omgivningen hade, jag fick denna otroliga chans. Jag visste vad jag i stort sett gav mig in i. Men när man vill något sååååå otroligt jävla mycket då finns det bara det i siktet. Jag har längtat så jävla länge att bli av med huden. Dels för huden och dels för att det kanske kan ge mig ett nytt syn sett på mig själv, hur jag faktiskt ser ut. Visst jag skyller inte på någon men jag tror inte helt å hållet på att enbart min dumhet som utgjorde att jag fick alla komplikationerna nu efter operationen, jag utesluter inget, jag vet att jag gjorde fel som ljög i hälsodeklarationen, men det var mitt val, jag ville detta så mycket att jag var villig att offra mycket. Jävligt dumt i efterhand men jag hoppas ni förstår varför jag var dum och gjorde det. Men döm mig inte!!

1 kommentar:

  1. Hoppas ingen dömer dig allt för hårt. Är man envis så är man och ibland är det bättre att ljuga än att fortsätta må dåligt.

    hoppas du läker fint nu. kram

    SvaraRadera