Börjar bli hiskeligt trött på den här korsetten..och det har börjat klia i operationssåren..så det gör det hela inte så mycket roligare. Den här brottardräkten (korsetten), eller kroppsstrumpa eller hur man nu ska kalla den, ja kärt (?!?) barn har många namn. Till utseendet så ser det ut som en brottar dräkt med hål i grenen.. Man känner sig riktigt läcker :P På måndag, då har jag haft den på mig dygnet runt i snart fyra veckor...och då är det bara en vecka till som jag ska ha den dygnet runt. yaaay...kunde man tycka. Men då följer 5 veckor, ytterliggare med korsetten, fast då ska den sitta på antingen på dagen eller på natten. Vad ska man välja, dagarna är ju förvisso längre, så det kanske är bättre om man har den på dagen fastän det lockar mer att bara ha den på natten.
För övrigt så är det svin kallt ute idag. Blir till att rota fram vinterjackan ur källaren. Förkylningen verkar ju inte vilja släppa min arma kropp, så jag får väl gosa in den i något varmt. Det blir två utsvävningar idag. Båda går till staden Varberg. Jag hoppas jag lyckas med bilkörningen, testade att köra häromdagen, bort till konsum, det gick ju, men det kändes, och nu ska jag köra två vändor till Varberg. Jaja, det finns ju ett uttryck som lyder "skam den som ger sig". Så det blir till att hålla ihop och tuta och köra.
Men annars så känns det som om det går åt rätt håll, och det är riktigt skönt, snart kanske man kan börja njuta av att man faktiskt gjort operationen, att man tagit bort huden på magen. Jag hoppas den dagen kommer snart iaf.
Så i eftermiddag får vi höra vad kirurgen säger. Men först laddar vi upp för möte hos försäkringskassan. oh joy!
Alla påtryckningar från diverse håll har nu äntligen gett resultat, det krävdes BARA en läkare, en dietist och en kirurg för att jag äntligen skulle bli "antagen" till ätstörningsenheten. Det räckte tydligen inte med BARA en läkare...suck..denna värld..man ska vara halv död för att få hjälp, men du ska vara frisk för att orka med!
Ha en bra dag!

Hej Martina ! Jag har följt din blogg, jag har gjort en bukplastik i Göteborg i maj månad och gjorde den på Lundy sjukhus för Arc kunde inte ta emot mig, det hade för mycket att göra. Jag själv bor i Varberg precis som du, men på Lundby fick jag ingen korsett utan fick då gå upp till Kirurgen på Sjukhuset och hämta en korsett som är hemsk, den som du har verkar vara en aning bättre, vet du du var man kan få tag på en sån korsettstrumpa ?
SvaraRaderaMvh Annelie ( svara gärna mig med ett sms ) 0704-188025