lördag 20 oktober 2012

Segis lördag...

Var hur trött som helst efter arbetsträningen igår kväll. Trodde att ryggen skulle ta livet utav mig, eller åtminstone gå av nere i ländryggen. Så det blev slappis kväll i soffan. Med en kopp te och min man och bustrollet. Min man somnade redan vid halv elva. Jag fortsatte kolla filmen en stund till tills jag vid halv tolv insåg att jag hade somnat :) Lilleman som hade sovit gott hela kvällen vaknade ju naturligtvis till liv precis när jag skulle flytta mig in till sängen..snablar...var min första tanke..försökte få liv i mannen, tog med lilleman ut på kissrunda...försökte åter få liv i min man, men inget livstecken där inte. SÅ jag gav upp. Tog valpis och gick och lade mig. Halv fyra vaknar jag av att någon står i dörröppningen och skriker/ropar efter hunden, då var det <morgan som hade vaknat till liv, likaså jag,,suck. Gick upp, tog med mig valpis som även han tyckte att han hade sovit klart. Satte på en spann kaffe. La mig i soffan och somnade nog efter en stund och vaknade innan åtta. Notera att mannen sover som en gris ännu..jaja..hunden ska ha mat. Vad ska jag göra. Ingen lust att sysselsätta valpis inne o väcka morgan..ville inte heller gå ut. Så jag gjorde en dubbelsats av vetebröd och nu väntar jag på att den ska jäsa färdigt..det kommer bli solbullar och bullar med mandelmassefyllning med eventuellt choklad chunks i.
Strax efter tolv kommer det bära av till Göteborg för att träffa systrarna. Målle ska givetvis följa med, så det kommer väl bli highlife. Men trevligt. Sen när vi kommer hem tänkte jag rensa bland mitt bröte i källarn. Och imorgon åker jag o valpis och busar hos Tant Snellman!!

Hoppas ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar