måndag 29 oktober 2012

En hästakur penicillin...nej tack!

Varit ledig fre-sön, riktigt lyxigt. Vart fullt upp hela helgen. Fredagen var relativt lugn, lite fix och trix hemma, storhandling på en fredag är ju dödens, men mat måste man ju tydligen ha :P, svärmor och Roger var på resande fot, så det blev trevligt kaffe besök, levererade födelsedagskaka och sedan blev det en låååång promenad med min man, we did good, 6,2 km. Hurtigt värre en fredag kväll. Upp tidigt på lördagen, halv sju helt bestämt.. :( gjorde färdigt biskvierna för en beställning, var och lämnade valpis hos tant S..skönt att kunna lämna honom hos någon man vet han har det bra hos. Hann till och med innan dess steka pannkisar till mannen ;) Sen for jag till kungsbacka och gjorde lite ärenden, men det kan jag ju skriva, jag var i kungsbacka och fixade ringarna. och självklart hanns ett besök på espresso house med naturligtvis :P


Det blev ett ja så det var ju skönt, men nej, vi har redan bestämt, vi ska inte gifta oss inom ett år, lika bra att klargöra det med en gång så det inte blir några missförstånd. Det fortsattes att grejas hemma med projekt målning jag hade startat på fredagen, haha typiskt mej haha :P

Vi började vår färd mot gekås kl 15, med ett stop på burger king i varberg, jag kan bespara er 15 kronor, köp för bövelen inte deras kaffe latte, det var som att dricka varm mjölk med ytterst lite hint av ngn kaffeböna där i, extremt liten kaffeböna..var väl nere på gekås strax efter fyra någongång, yaaa tänkte jag när jag såg att det inte var någon kö in, men jisses. Vi var ju inte ensamma där direkt. Men det gick rätt bra ändå. Tills vi kom till kassan typ vid 18 tiden..där blev vi ståendes i över en timma, inte så skoj som man kan tro ;)

Men tro det eller ej, vi överlevde. :D Styrde kosan snabbt hem, för nu var vi ganska så trötta och trötta på gekås. Hämtade lille skrutten hos Tant S. Han hade haft kul, busat med schäfer hela dagen, skoooj! Sen kom Loisan och Jimmie förbi, mycket trevligt!

Söndagen började riktigt tidigt den med, vid 6 tror jag huuuh. Men den började lugnare som tur var, gjorde frukost till min man och sen blev det morgonmys i soffan framför ett avsnitt av revenge, sen sattes det igång med röj med mera, klockan tickade som bara den, vid halv tio stod jag och gjorde lunch till Morgan, haha...tanken var ju sen att jag skulle till närakuten, eller ja, jag åkte dit, var där vid tolv, men jag vände i dörren, typ 20 stycken som satt och väntade, och man såg på dem att detta kommer ta lång tid, så jag gick fortare än fortast därifrån, och åkte till ÖoB istället. 

Väl hemma igen bakades det morotsfrallor och morotsmuffin. Kan säga att det doftade gudomligt i hela huset igår em och kväll. mmmmums!



Mums!! I och med att jag fortfarande hade väldigt ont på em/kvällen, kunde ju inte ha jeans i och med att gylfen/knappen tryckte på det infekterade området, så beslutade vi oss att åka tillbaka till närakuten, denna gången gick det fortare, det gick nog på 40 minuter, skönt, men det var som jag redan hade trott, det var en infekton..mm borde blivit läkare :P sååå nu är det en hästakur i tio dagar som gäller... heracillin 1g x 3 per dag..tjohej..så inget mer simmande de tio närmsta dagarna :'( faaaan! Jag som hade kommit igång igen..jaja, jag får väl gå promenader så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar