30 solbullar och 40 muffins senare så har jag kommit fram till hur jag ska göra och hur jag ska lägga upp min "recovery" förhoppningsvis, med hjälp av specialist dietisten och ätstörningsenheten.
Anledningen till att det fortfarande inte blivit någon ändring trots att det nu var några veckor sedan som jag gjorde bukplastiken. Det har ju varit för att jag vart så satans orörlig och knaprat hemskt mycket starka piller som gjort mig helt knasig och omänsklig och flera veckor på sjukhus. Men nu då så har jag kommit fram till en plan, jag hoppas att det ska hjälpa mig.
I och med att mitt problem har vart och är maten så har jag inte haft energi och ork till att orka motionera i någon form. Men nu har jag kommit fram till att jag en eller två gånger i veckan ska börja simma. Jag ska börja promenera igen, som jag gjorde så mycket innan allt detta hände. Försöka ta mig till friskis någon/några dagar i veckan för yoga pass eller jympa pass som jag även gjorde innan. På så vis kanske jag slipper skuldkänslorna om jag skulle äta mer än mina två knäckebröd!
Det är nog där felet ligger idag att jag inte vågar på grund av att jag inte gör av med något i dagsläget. Så, ser början ut på planen iaf, jag hoppas att jag får bra stöd av dietisten och ätstörningsenheten!
Nej nej nej.
SvaraRaderaSå får du inte tänka! Du får inte tänka att du tränar för att äta. Jag har hamnat i det här helvetet på grund av det och det här helvetet är ett helvete jag inte önskar någon annan.
Bulimin går ut på att kompensera det man ätit. Oavsett om det är att motionera, laxera eller spy.
Kräv ordentlig och rätt hjälp från ÄS-enheten. Psykvården är ett stort jävla skämt. Kämpa på för att få RÄTT vård. Du ska kunna äta.
Du ska äta för att motionera. Inte tvärtom!
Äta behöver man för att leva,sitta still eller ligga. Och för att röra sig. För att bara leva ett vanligt liv behöver man frukost,lunch mellanmål,middag och kvällsmat. Det blir man inte fet av. Men jag förstår också att problemen kan ligga på ett annat plan. Och jag förstår att det måste vara svårt att bedöma mängden mat när kroppens egna förträffliga system hungern satts ut spel. Karin
SvaraRadera