tisdag 21 augusti 2012

Bienvenido!

Välkomna!!


Ny blogg! Jag tyckte det var på tiden med en ny, jag ska försöka för en gångs skull *hostharkelhost* att försöka få lite struktur. En egenskap jag mest troligtvis saknar, men ändå, i all oreda så har jag super koll, eller i alla fall det jag försöker intala mig själv. :) 

SÅ, min nya blogg ska bli mer strukturerad. Jag kommer lägga upp bilder och recept på det jag lagar och bakar. Det är många som fråga om recept med mera, så nu tänkte jag att det är på tiden att jag ska dela med mig av mina smaskigheter jag modifierar ihop i mitt lilla kök. Samtidigt som det är ännu en JÄVLA mat-/och bakblogg så kommer jag att skriva om min resa med min anorexi. Jag kommer dela med mig av mina erfarenheter kring detta, jag är långt ifrån frisk, men förhoppningsvis på väg mot ett friskt liv. Allt jag skriver är personligt. Så jag ber er därför att ni läser utan att döma, då jag vill BERÄTTA för er hur det är att leva med denna besatthet utav mat, främst kalori räknande monster med mera. Jag berättar så att ni kan få en insikt om hur det är, få er en bild av hur det för en helt till synes vanlig människa dras med en ständig rädsla för mat och kalorier, så att ni kan få en syn på hur det är för oss som "lider utav anorexi" har det. Framför allt hur vi UPPLEVER det. Jag ber er inte att FÖRSTÅ, jag ber er att läsa, ta det till er, och visa er hur det är att leva med detta så ni har en förståelse för hur andra kan ha det. Jag vill dela med mig av mina erfarenheter för att ge er kunskap och inblick. Så ta det till er nästa gång ni träffar på någon med detta.

Sen hur någon som jag, har en sådan passion för matlagning och bakning...ja det är ett mysterium. Jag får inte den logiken att gå ihop.

Sidan är fortfarande under uppbyggnad!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar