torsdag 23 augusti 2012

Havreflarn med smak av jordnöt

Jag blev riktigt förvånad över dessa små jäklar. När jag gjorde dem undrade jag, vad i helsike. Jag blev riktigt butter för jag trodde jag hade misslyckats, för jag tyckte dem flöt ut alldeles för mycket på plåten när de var inne i ugnen. Men det vart super bra. Luktar himmelskt gott när man öppnar kakburken plus att dem är verkligen super crunchy.


Jordnötskakor
ca 30 st
200 g smör
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
2 msk ljus sirap
2 dl salta hackade jordnötter
2 dl havregryn
1 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl

Blanda smör, socker och vaniljsocker. Tillsätt övriga ingredienser.
Rulla till små bollar. Grädda mitt i ugnen 175 grader ca 15 min.
Super enkla att göra men så himmelska!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar