fredag 24 augusti 2012

Ljuvlig Pollykaka

Hur beskriver man en pollykaka bäst?! Om inte med att det kan nog vara en utav de godaste kladdisarna som finns, härligt seg och MYCKET choklad. Man kan säga att det är en lyxigare variant av kladdkaka.




Pollykaka

3 ägg
2 dl strösocker
200 g marabou mörk choklad
100 g smör
1/2 dl vetemjöl
1 påse polly (ca 200-220g)

Vispa ägg och socker vitt o pösigt. Smält smör och den mörka chokladen. 
Tillsätt det i äggsmeten. Vispa så det blandar sig ordentligt. Tillsätt mjölet och till sist vänd ner pollyn, blanda pollyn med en sked eller slickepott. Häll smeten i en smord springform 24 cm i diameter. Grädda i 175 grader ca 25-30 minuter. Kakan ska vara kladdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar