RAWFOOD
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Dels för att jag inte åt något själv och del för att jag hade två stycken som smakade på mitt experiment. Men det är lite kul att experimentera, men det är svårt med rawfood. Dels för att det inte innehåller några tillsatser över huvudtaget. Och inget socker. Den ena av mina provsmakare (min man) han uppskattade det inte alls. Medan min mor, ja hon var skeptisk, men hon avfärdade det inte riktigt heller. Hon åt den utan någonting att dricka till och hon kom fram till att man nog ska ha lite kaffe till. Men i alla fall, här kommer receptet, så kan ni själva testa och få en egen uppfattning, ni som vill baka EXTREMT NYTTIGT vill säga :P
Kokosbrownies.
- 10 stycken urkärnade färska dadlar
- 2 dl kokosflingor
- 2 dl kokosmjöl
- 1 dl espresso kaffe eller starkt kaffe
- 1 dl kakao
- 5 dl valnötter
- Kokosflingor till garnering
Om ni inte köpt urkärnade dadlar, så gör inte det någonting, lägg ett snitt i dadeln och plocka ut kärnan. Mixa alla ingredienserna till en brownieaktig massa. Tryck ut i en klädd form. Strö över kokosflingorna. Ställ in i kylen så den får dra sig lite och stelna.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar