lördag 25 augusti 2012

Chocolate chip cookies med nonstop

Hade aldrig gjort dessa godingar innan. Har inte heller ätit utav dem men de luktar gudomligt.

Chocolate chip cookies med nonstop

1 1/2 cups vetemjöl
2 cups havregryn
1 tsk bikarbonat (gick lika bra med bakpulver)
1 tsk salt 
3/4 cup farinsocker
3/4 cup strösocker
ca 110 g smör
1 tsk vanilsocker
2 ägg
Jag hade även i kakao, men det stod inte i originalreceptet 
1 förpackning med nonstop
Jag hade även i 100 gr hackad mörk choklad

Ror i hop, mjöl, havregryn, salt och bikarbonat i en bunke.
Vispa smör med farinsocker, strösocker och vaniljsocker, tills det är krämigt. Blanda i äggen och vispa en stund. Rör ner mjölblandningen. Blanda ordentligt, vänd i chokladen och nonstopen. Blanda runt med hjälp av en sked så det fördelar sig jämt. Forma till små bollar och lägg på en kläddbakplåt, platta till bollarna lite grann, men inte för mycket då de kommer flyta ut lite grann. Grädda mitt i ugnen ca 8-10 på 200 grader. Gräddningstiden beror på hur stora/små kakor ni gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar