fredag 24 augusti 2012

Då var man i "7:e månaden igen" :S

Blev påmind precis om hur fantastisk dum jag är. Jag blir så fruktansvärt irriterad på mig själv. Min mage svullnade precis upp, så nu är jag i sjunde månaden, ja faktiskt, det är inte till att överdriva. Magen gör kalas ont och står rätt ut och är stenhård. Den kommer när jag blir "gasig" i magen, och nu när den har vräkt ut sig i all sin helighet, så slog det mig, och det är då jag blir så irriterad på mig själv, medan de andra i min omgivning blir besvikna och ledsna. Jag insåg att jag idag i stort sett bara tuggat tuggummi, ja förutom kaffe och te då vill säga, och ett knäckebröd nu vid åtta på kvällen. Gasigheten kommer ju från aspartamet eller hur det nu stavas, som är i t ex tuggummi. Vi som gjort den där tjockis operationen, eller jag ska inte dra alla över en kant, förlåt, JAG i alla fall har blivit extremt känslig efter min tjockis operation, jag har blivit känslig mot laktos och med mera. åh när jag inte äter så tuggar jag frenetiskt tuggummi dagarna i ända och då slutar det med att jag på kvällskvisten enkelt och kort ser ut som en köttbulle eller i 7:e månaden som jag brukar säga. Suck.

Men förutom att jag vart fantastiskt dålig med maten idag, eller vänta, inte bara idag, jag halverade mitt matintag idag..jaja hur som helst så har det annars vart en bra dag. Sover ju visserligen bort halva dagarna, men för att stilla min nervositet så gjorde jag ett gäng kokosdrömmar som jag tänkte att min far kunde bjuda sina kollegor på imorgon. Och så gjorde jag middag till min älskade sambo. :) Men hur svårt kan det egentligen vara att bara laga mat för en person?? I mitt fall, så är det skit svårt rent utav. Jag lyckades komponera ihop Morgans middag plus MINST 6 matlådor. x) galet. Men som sagt vi får ju börja ladda upp frysen med mat och annat, nu när jag kommer vara invalido ett tag framöver. Dels får jag inte den första veckan göra något över huvudtaget. Jag ska hålla mig still, i princip så ska jag agera grönsak. Vilket jag inte direkt är så jätte nöjd över, men jag har valt det själv så det är bara att gilla läget. Efter den veckan får jag börja röra mig lite mer men får absolut inte lyfta något, så allt som har med hem och hushåll att göra, det får min stackars man göra och ta hand om. Det är väl egentligen inte synd om honom så, utan jag kanske mer skämmer bort honom på den punkten, då jag gillar att göra det. Men som sagt, han är en stor pojk, han har inte bott hemma på många år så jag tror han reder sig :) annars kan jag ligga på soffan och kommendera honom om vad och hur han ska göra det hahahahahaha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar