Nästa projekt!
Denna tårtan ska bli nästa projekt, jag har gjort den en gång innan. Men det var flera år sedan. Jag blev otroligt läskad när jag läste igenom mitt recept. Jag tänkte för mig själv att, jösses, denna är ju gudalik. Den slår aldrig fel. Jag säger som Morgan brukar säga, det är gott, det är också gott, det är också jätte gott, så tillsammans borde det ju bli hur bra som helst. :D Så vad kan gå fel?? I och med att mitt minne sviktar, så lägger jag därför inte upp receptet förrän jag har gjort den igen och juryn har gjort sin bedömning, som ni säkert vet så allt jag bakar, härstammar väl långt från någonstans ett recet från början, men i och med att jag modifierar alla recept och experimenterar som ett litet Einstein-flicke-barn i köket, så vågar jag inte lägga ut något förrän jag har fått det godkänt av juryn.
Ni som följer mig och mina bravader, så kan jag säga att min nya blogg är långt ifrån färdig, den är och kommer vara under uppbyggnad ett tag, eller den kommer väl alltid vara under konstruktion i och med att jag hela tiden kommer fylla på med nya recept och så vidare. Men just nu är den mest tom, men bara lugn, det kommer så småningom.
Jag är just nu som ett litet barn. Det lilla barnet inom mig skriker efter att december ska komma så vi kan få lite adventstider. Så min årliga adventsfika som jag börjat planera, ja, ni läste rätt. Jag har redan börjat fundera på vad som ska finnas vid fikan. Självklart kommer jag ha med mina klassiker som alltid finns. Men även nya smarriga ihop kok. Men allra mest längtar jag efter allt mys, alla dofter (det är något visst med alla underbara juliga dofter som träder kraft, ja det är magiskt på något vis)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar